محسن خیراللهی حامی حیوانات خوزستان با کرونا درگذشت + عکس

به گزارش رکنا ، رییس اداره برنامه‌ریزی حفاظت محیط زیست خوزستان و یکی از پیشکسوتان آموزش و مشارکت‌های مردمی محیط زیست در این استان، به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

محسن خیرالهی یکی از فعالان محیط زیست برجسته و تسهیل‌گر شاخص خوزستان و مسوول سابق آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان بوده است که زحمات بسیاری در ترویج فرهنگ محیط زیست متحمل شده است. وی پایه‌گذار آموزش عمومی در حوزه محیط زیست در بخش دانش‌آموزی و عشایر بوده و طرح «محیط یار» را در مدارس خوزستان به اجرا گذاشت.

کرونا جان رییس محیط زیست خوزستان را گرفت

درگذشت این فعال و پیشکسوت محیط زیست واکنشهای زیادی در میان فعالان محیط زیست داشته است. خیرالهی در شکل‌گیری و فعالیت انجمن‌های زیست محیطی استان نیز نقش بسزایی داشته و فعالان محیط زیست از او به عنوان «پدر معنوی تشکل‌های زیست محیطی خوزستان» یاد می‌کنند.

وی نقش موثری در برگزاری جایزه زیست محیطی دکتر رادمنش داشته که برای نخستین بار در کشور با مدیریت بخش خصوصی، با هدف شناسایی افراد تلاش‌گر اما گمنام در حوزه محیط‌زیست و در گستره زاگرس شکل گرفته است.

فعالان محیط زیست با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان به مناسبت روز جهانی خاک و یادمان این پیشکسوت محیط زیست، برنامه نهال‌کاری از زاگرس تا اروند را در روز جمعه در شهرستان‌ها برگزار می‌کنند. همچنین یکی از سایت‌های محلی شهرستان مسجدسلیمان خبر داده است که با پیگیری فعالان محیط زیست و موافقت شهرداری مسجدسلیمان، بوستان منطقه نصیرآباد را به نام بوستان محیط زیست (یادمان محسن خیرالهی) نامگذاری خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 626610 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟