تلاش دکتر شاهین و خانم دکتر تورچی برای تولید واکسن کرونا + عکس

به گزارش رکنا ، اوگور شاهین و همسرش اوزلم تورچی یک زوج پزشک ترکیه‌ای هستند که با دارایی میلیاردی خود در شرکت آلمانی بیون‌تک برای تولید واکسن بیماری ویروسی کرونا شب از روز نمی‌شناسند و کار می‌کنند.

دکتر شاهین ۵۵ ساله و دکتر تورچی ۵۳ ساله عاشق پژوهش‌های پزشکی هستند و حالا که دنیا در پی دست یافتن به دارو یا واکسن مبارزه با کووید-۱۹ است، آنها هم عشق و علاقه و پول خود را برای رسیدن به این هدف مشترک به میدان آورده‌اند. در واقع، چشم امید یک جهان به این زوج رویایی و همکاران آنها در شرکت آلمانی بیون‌تک و شرکت آمریکایی فایزر است تا زودتر واکسن کرونا را به مرحله تولید انبوه و تجاری‌سازی برسانند.

زندگینامه دکتر شاهین و دکتر تورچی

دکتر شاهین با اینکه میلیاردها دلار دارایی دارد و مدیر ارشد اجرایی بیون‌تک است، همچنان فروتنانه با همان دوچرخه کوهستان خود سر کار می‌رود. او در ترکیه به دنیا آمد و در آلمان بزرگ شد، جایی که پدر و مادرش برای شرکت فورد کار می‌کردند. اوگور که عاشق علم پزشکی بود، درس پزشکی خواند و استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه ایمنی‌درمانی شد. دکتر شاهین در دوران کار در بیمارستان‌های کلن و هامبورگ با یک متخصص ایمنی‌شناس به نام دکتر تورچی را دید و علاقه مشترک به تحقیق پزشکی و سرطان‌شناسی آنها را به هم نزدیک‌تر کرد.

photo_2020-11-11_00-07-17

دانشمندانى که به فرمول موفق واکسن کووید١٩ را رسیده اند ، یک زوج ترک - آلمانى هستند؛ اوزلم توره چى و اوگور شاهین

خانم تورچی که فرزند یک پزشک ترک مهاجر در آلمان است، پیش‌تر گفته بود او و دکتر شاهین حتی روز جشن ازدواج‌شان هم کار در آزمایشگاه را کنار نگذاشتند. زندگی مشترک اوگور و اوزلم به عنوان زوج کارآفرین از ۲۰۰۱ آغاز شد و آنها شرکتی برای تولید آنتی‌بادی‌های ضد سرطان بنیان نهادند. هر چند دکتر شاهین که استاد دانشگاه ماینتس بود، باز هم تدریس و پژوهش را کنار نگذاشت. آنها در ۲۰۱۶ شرکت خود را به مبلغ ۱.۴ میلیارد دلار به یک شرکت ژاپنی فروختند اما هشت سال پیش کار خود را در بیون‌تک آغاز کرده بودند.

تلاش زوج پزشک در یافتن ابزارهای مبارزه با سلول‌های سرطانی

هدف این دو پزشک ترک‌تبار در بیون‌تک یافتن ابزارهای گسترده‌تر برای مبارزه با سلول‌های سرطانی در حوزه ایمنی‌درمانی بود. کار شاهین و تورچی تا آنجا پیش رفت که بنیاد بیل و ملیندا گیتس هم ۵۵ میلیون دلار در شرکت سرمایه‌گذاری کرد تا به پیشرفت تحقیق در حوزه‌های مبارزه با اچ‌آی‌وی و سل هم کمک کند. همکاران دکتر شاهین او را پزشکی متعهد و پرکار توصیف می‌کنند که هر روز به جای سر زدن به قیمت سهام شرکت، وقت خود را بیشتر صرف خواندن فصلنامه‌ها و منابع معتبر علمی می‌کند.

ساده زیستن دکتر شاهین زبانزد است

با اعلام تاثیر ۹۰ درصدی واکسن کرونا (تولید مشترک شرکت‌های آمریکایی فایزر و آلمانی بیون‌تک) در پیشگیری از ابتلا به ویروس، بی‌تردید سهام این دو شرکت بسیار بسیار رشد می‌کند اما همکاران شاهین می‌دانند که این پزشک میلیاردر همچنان با همان لباس ساده و کلاه ایمنی دوچرخه‌سواری در دست در جلسه‌های مهم شرکت و با مهم‌ترین پزشکان و سرمایه‌گذاران آلمان و اروپا صحبت و مذاکره می‌کند. فروتنی ویژگی بارز پزشکی است که بیش از سه دهه عمر برای نجات دادن جان انسان‌ها صرف کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 626005 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟