کرونا تنها با تماس 15 دقیقه ای با فرد مبتلا منتقل می شود

به گزارش رکنا، پروتکل های جدید چیز دیگری می گویند و معتقدند که تماس فردی با یک فرد آلوده به کرونا در حد 15 دقیقه می تواند باعث ابتلا شود حتی اگر فاصله اجتماعی را هم رعایت کرده باشند.
به عبارتی، اگر فرد سالمی طی 24 ساعت حدود 15 دقیقه به طور مداوم با فردی مبتلا به کرونا در تماس باشد و در این مدت حتی فاصله اجتماعی را هم رعایت کرده باشند، باز هم احتمال ابتلا به ویروس بسیار بالا می رود.
همان طور که در ماه های اخیر تجربه شده، حتی فاصله گذاری اجتماعی هم نتوانسته در کاهش روند ابتلا به ویروس کرونا تأثیرگذار باشد بنابراین شاید بهترین راه، همان کاهش تماس و ارتباط با افراد به منظور پایین آوردن خطر ابتلا باشد.
اپیدمیولوژیست ها بر این باورند که این پروتکل جدید و تماس 15 دقیقه ای با افراد مبتلا و خطر بالای ابتلا به کرونا به طور قطع تأثیری در روند زندگی ما مخواهد گذاشت اما نشان می دهد که تا چه اندازه ویروس می تواند راحت منتقل شود.
به گزارش livescience، اگر فردی در آن زمان 15 دقیقه ای در معرض مقدار قابل توجهی ویروس قرار گیرد، خطر ابتلا بسیار بالا می رود. اما برعکس، اگر در همین بازه زمانی، مقدار ویروس کمی وجود داشته باشد، احتمال ابتلا کاهش می یابد.
اما برخی به عنوان مثال، بعضی مدارس به اشتباه، مدت کلاس ها را 14 دقیقه ای تنظیم می کنند که زمان حضور دانش آموزان در کلاس درس را به زیر 15 دقیقه کاهش دهند غافل از این که مهم ترین مسئله در اینجا، حجم ویروسی است که افراد در یک بازه زمانی در تمای با آن قرار می گیرند. بنابراین، یک قانون وجود دارد که هر چه میزان ویروس بیشتر باشد، شانس ابتلا هم بالاتر می رود.
از این رو، توجه به برقراری تعاملات کوتاه با دیگران به عنوان مثال در اداره، مدرسه یا دانشگاه اهمیت بالایی دارد و نباید به این مسئله دل خوش کرد که تنها یک دقیقه با فردی در تماس بوده ایم؛ چه بسا در همان یک دقیقه تماس، ممکن است ویروس به اندازه ای وجود داشته باشد که شما را مبتلا کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 625627 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟