ابتلاء به کرونا در سیستان و بلوچستان سیر صعودی گرفت

به گزارش رکنا ، دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری روز شنبه  اظهار داشت: از ابتدای بحران کرونا ۱۸ هزار و ۲۲۷ نفر از مردم سیستان و بلوچستان به کرونا مبتلا شده اند و از بیمارستانها و مراکز غربالگری خدمات دریافت کرده اند.
وی گفت: همچنین تا کنون ۷۷۴ نفر از هم استانی های عزیز در بیمارستانهای استان جان خود را از دست داده اند که ۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته فوت کردند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: هم اینک ۱۳۳ مورد مثبت کرونا در بخش های بیمارستانی استان بستری که تعدادی از این عزیزان بدحال و در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.
هاشمی بیان کرد: از روند افزایش کرونا در استان نگرانیم و در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی هم استانی های عزیز با سیر بی رویه مراجعان مشکوک و مبتلای به کرونا مواجه خواهیم بود.

وی بیان کرد: با وجود تلاش‌ها، تبلیغات، تذکرات و فرهنگ سازی های انجام شده متاسفانه هنوز بسیاری از مردم بدون استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در شهرها و روستاها بویژه بازارها تردد می کنند که همین مساله موجب گسترش بیشتر بیماری کرونا شده است.

استان سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی و پراکندگی در حوزه بهداشت و درمان به سه حوزه شمال، مرکز و جنوب تقسیم شده که دانشگاه علوم پزشکی زابل پنج شهرستان شمالی استان، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ۶ شهرستان مرکزی و دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ۱۲ شهرستان جنوبی استان را زیرپوشش دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 624604 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟