کلاهبرداری میلیاردی به بهانه سرمایه‌گذاری در خرید و فروش خودروهای گران قیمت

به گزارش رکنا، سردار حسن مفخمی شهرستانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از چندی پیش شکایت‌هایی از کلاهبرداری از تعدادی شهروند تحت عنوان سرمایه‌گذاری به پلیس آگاهی استان ارجاع شد و تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس به صورت تخصصی پیگیر این پرونده‌ها شدند.

وی اضافه کرد: با آغاز تحقیقات کارآگاهان پلیس، ۶ نفر از شهروندانی که از آنان کلاهبرداری شده بود، شناسایی شدند و در اظهارات آنان مشخص شد فردی تحت عنوان سرمایه‌گذاری در خرید و فروش خودروهای گران‌قیمت با شگردی متقلبانه، ضمن اخذ دسته چک‌های سفید امضاء،‌ به مبلغ ۳ میلیارد ریال اخذ کرده و به مکانی نامعلوم متواری شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در مراحل بررسی‌های فنی و علمی کارآگاهان پلیس، سرانجام مخفیگاه این فرد شناسایی و در هماهنگی با مرجع قضائی متهم دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس آگاهی انتقال شد.

مفخمی شهرستانی تصریح کرد: در بازجویی‌های انجام شده از این فرد، متهم به ۶ فقره کلاهبرداری به این روش به مبلغ ۳ میلیارد ریال اعتراف کرد که با پیگیری‌های قضائی انجام شده،‌کلیه این مبلغ به مالباختگان پرونده بازگردانده شد.

وی با تأکید بر ضرورت دقت نظر شهروندان در هرگونه سرمایه‌گذاری اقتصادی خاطرنشان کرد: تکمیل تحقیقات، متهم به مرجع قضائی معرفی شد و قرار قانونی لازم برای پیگیری پرونده صادر شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 622390 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟