تراژدی تلخ مرگ غریبانه آنیتا دختربچه ایرانی و خانواده اش + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 2.54M | مدت زمان ویدیو: 00:00:22

به گزارش رکنا، پارسال به دنبال یافتن بازیگرانی برای نقش‌های کودک فیلم سینمایی درخت گردو جستجوی محلی مفصلی انجام دادیم. بچه‌ها باید به زبان کردی سورانی حرف می‌زدند که زبان و لهجه‌ی مردم سردشت است. فقط چند شهر ایران در شمال کردستان و جنوب آذربایجان غربی به این لهجه‌ی خاص حرف می‌زنند و این کار را سخت می‌کرد.

پست محمد حسین مهدویان

یکی از نقش‌هایی که در پی بازیگرش بودیم، نقش شهین دختر شش هفت ساله‌ی فیلم بود. به دختر عکس دوم نگاه کنید؛ به چشم‌هایش. ترکیبی است از رنج و در عین حال زیبایی و امید. این دختر یکی از چند گزینه‌ی نهایی ما بود، در کنار چند دختر زیبا و معصوم دیگر که هر کدام به امیدی خودشان را به ما می‌رساندند تا شاید با به رخ کشیدن استعدادشان برای چند نفری که از تهران آمده‌اند آینده‌ای برای خود جستجو کنند. او در نهایت انتخاب نشد و نقش به ژینا رسید. اما اگر تصویر دختر برایتان آشناست حق دارید.

پناهجویان ایرانی غرق شده

پست تلخ مهدویان درباره مرگ خانواده مهاجر ایرانی

این ویدئویی کوتاهی است از تلاش آنیتا برای به دست آوردن نقش. بله. نام این دختر آنیتاست؛ آنیتا ایران‌نژاد. اگر این نام برایتان آشناست باز هم حق دارید. آنیتا و تمام اعضای خانواده‌اش در راه مهاجرتی پر خطر از ایران، در آب‌های سرزمینی غریبه غرق شده‌اند.

ابراهیم و به خصوص امیرحسین که آخرین تست‌ها و تمرین‌ها را با آنیتا انجام داده بود، مدام تصویر اشک‌های آنیتا را مرور می‌کنند و غصه می‌خورند و من به فامیلی این خانواده فکر می‌کنم. چه وجه تسمیه‌ی عجیبی است! خانواده‌ی ایران‌نژاد که ایران‌شان خانه‌ای گرم و پرامید برایشان نبود.

طی روزهای اخیر پنج عضو یک خانواده کُرد ایرانی در دریای میان فرانسه و بریتانیا غرق شدندو جان باختند. این خانواده شامل یک مرد و همسرش به همراه ۳ فرزند کم سن شان است. جنازه همه این افراد به جز فرزند سوم و کوچکتر پیدا شده است. این ۵ نفر رسول ایران‌نژاد (۳۵ ساله)، همسرش، شیوا محمدپناهی (۳۵ ساله) و فرزندان: آنیتا (۹ ساله)، آرمین (۶ ساله ) و آرتین (۱۵ ماهه) هستند.

آنها تلاش می کردند به همراه پناهجویان دیگری از طریق دریا، از فرانسه به بریتانیا برسند و در این کشور درخواست پناهندگی بدهند اما قایق آنها دچار حادثه شد. خانواده غرق شده اهل روستای گلینه از توابع سردشت آذربایجان غربی هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 621586 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟