تنبیه عجیب کارمندان توسط کارفرمای چینی ! + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 3.40M | مدت زمان ویدیو: 00:00:32

به گزارش رکنا، کارفرمای یک شرکت چینی پس از آنکه تصاویری از تنبیه عجیب کارمندانش در فضای مجازی منتشر شد مورد مواخذه و پیگرد مسئولان محلی قرار گرفت. تصاویر منتشر شده کارمندان این شرکت را در حال تنبیه خودشان نشان می‌داد.

در این تصاویر آن‌ها در حالی که زانو زده و روی زمین نشسته بودند با شدت زیادی بر سر و صورت خود می‌زدند. این در حالی بود که کارمندان رده بالای شرکت به عنوان ناظر اجرای صحیح این تنبیه گمارده شده بودند.

انتشار این تصاویر در شبکه‌های اجتماعی چین موجب شد تا کارفرمای این شرکت به سوء استفاده از کارمندانش متهم شود. این اتفاق روز چهارشنبه در یکی از شرکت‌های فروش لوازم خانگی در شهر «دونگ گوان» واقع در جنوب چین رخ داد. مسئولان شرکت پس از انتشار گسترده این کلیپ ۳۳ ثانیه‌ای تنبیه کارمندان خود را تکذیب کردند. آن‌ها در توضیحی عجیب اعلام کردند که کارمندان به اراده خود و نه با اجبار شرکت در حال انجام یک نوع تمرین بودند.

سخنگوی این شرکت در این باره گفت: «این خشونت نیست. کارمندان در حال انجام نوعی تمرین برای فروش بهتر محصولات شرکت بودند.»

بنا به گزارش ساوتِرن دیلی این تمرین از کارمندان، یک «ارتش آهنین» ساخته که به آن‌ها برای فروش بهتر محصولات کمک می‌نماید. مدیر این برند چینی نیز مدعی شد این تمرین توسط یک شرکت ثالث طراحی شده که موجب تشویق کارمندان برای ارائه حداکثر توان آن‌ها در هنگام کار می‌شود.

گفتنی است؛ با وجود اظهارات عجیب مسئولان این شرکت، بنا به قانون قراداد کار در کشور چین، کارفرمایان مجاز به تحقیر و تنبیه بدنی کارمندان نیستند. طبق این قانون اگر خسارتی به کارگر وارد شود کارفرما مسئول جبران خسارت خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 621530 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟