پرونده‌ای با موضوع مومو در خراسان شمالی تشکیل نشده است

به گزارش رکنا ، سرگرد یوسف شاکری روز سه شنبه اظهار داشت: برخی از معلمان مدارس در تماس با پلیس، از نگرانی های دانش آموزان و اضطراب آنان از چالش مومو گلایه کرده و برخی از دانش آموزان هم در تماس های خود، خواستار راهنمایی در این مورد شده اند.

مومو یک اکانت واتساپی با شماره های داخلی و یا خارجی است که تصویری از یک عروسک ترسناک ژاپنی را در پروفایل نشان می دهد، این چالش ابتدا از آرژانتین آغاز شده و سپس در ایالت متحده آمریکا، آلمان، فرانسه و دیگر کشورها گسترش یافته است.

رییس پلیس فتای خراسان شمالی اظهار داشت: در چالش مومو، با ارسال کلیپ هایی، فرد به رفتار خطرناک سوق داده می شود که می تواند برای خانواده ها نگران کننده باشد.

وی افزود: والدین، باید به فرزندان بیاموزند که هرگز تهدیدهایی که با کلیپ های مومو ارسال شده را جدی نگیرند و استرس و اضطراب را به فرزند خود منتقل نکنند.

سرگرد شاکری خاطرنشان کرد: افزایش حضور دانش آموزان در بستر اینترنت و فضای مجازی، زمینه بروز مشکلاتی از قبیل مومو را فراهم کرده است، البته پلیس، پیش از این هم خطرات احتمالی حضور دانش آموزان در فضای مجازی و واتساپ را هشدار داده بود.

وی گفت: برخی از آموزش های مجازی، به جای شبکه شاد، در واتساپ و یا سایر پیام رسان های خارجی ارائه می شود و این امر زمینه ساز مشکل شده است که به معلمان و والدین توصیه می شود به هر علت که از شبکه شاد برای آموزش مجازی استفاده نمی کنند، از پیام رسان های داخلی بهره ببرند.

رییس پلیس فتای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون در استان پرونده ای در خصوص چالش مومو تشکیل نشده است اما تماس های تلفنی، حکایت از نگرانی والدین در این زمینه دارد.

استان خراسان شمالی ۱۸۰ هزار نفر دانش آموز دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 620580 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟