آتش سوزی مراتع قاضی‌خان سقز مهار شد

به گزارش رکنا ، عطاالله صادقی روز دوشنبه  اظهار داشت: محیط بانان پاسگاه قاضی خان در جدال ۵ ساعته با آتش توانستند با همراهی تعدادی از اهالی، آتش را مهار و خاموش کنند.

وی با اشاره به اینکه آتش سوزی ها در این منطقه باعث تهدید حیات جانوری می‌شود، افزود: با اطلاع رسانی و آگاهی اهالی این مناطق از خطرات و ضرر و زیان آتش برای محیط زیست، آتش سوزی ها نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش چشمگیری داشته است.

صادقی به تجهیزات و لوازم اطفای حریق اشاره کرد و یادآور شد: تجهیزات چندان مناسبی برای اطفای حریق نداریم و تقریبا با روش‌های سنتی و استفاده از آتش کوب و فلاکسرها آتش را مهار می‌کنیم.

فرمانده پاسگاه محیط‌بانی سولاکان سقز از تلاش و همت اهالی منطقه برای حفاظت و حراست از محیط زیست و کمک برای مهار آتش این منطقه تقدیر کرد.

قاضی خان در جوار منطقه حفاظت شده عبدالرزاق قرار دارد، حدود ۱۰۰ نوع پرنده و پستاندار همچون، لک لک، عقاب طلایی، هما، قرقی، مرغ حق، کبک، قوچ و میش، شغال و میش مرغ در این منطقه شناسایی شده است که آتش زدن دشت های این منطقه و حاشیه آن بر پیکره طبیعت و حیات گونه های جانوری آسیب جدی وارد می کند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 620416 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟