پشت پرده فیلم جنجالی مرگ مرموز گوسفندان / علت چه بود! + فیلم
حجم ویدیو: 14.70M | مدت زمان ویدیو: 00:02:00

به گزارش رکنا،روز گذشته کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که در این کلیپ مشاهده می شود چندین راس گوسفند و بز تلف شده در حال دفن شدن هستند.

در توضیحات این کلیپ هم نوشته شده بود که بیماری خطرناک دامی در کردستان شیوع پیدا کرده که به گوسفندان سرایت کرده و به خاطر آن فعلا نباید کسی گوشت قرمز بخرد.

اما ماجرا چیز دیگری بود و کلیپ مربوط به استان فارس است.

سگ های مرده

130 راس دام تلف شدند

130 راس گوسفند و بز در منطقه باغدامچه روستای چرگ از توابع شهرستان خفر در استان فارس به دلیل مسمومیت تلف شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان فارس، عبدالمجمید موسوی سرپرست اداره دامپزشکی خفر گفت: تعداد 130 رأس دام سبک شامل 54 راس گوسفند و 76 راس بز متعلق به تعدادی از دامداران این شهرستان بر اثر مسمومیت تلف شده است.

موسوی بیان کرد: اکیپ دامپزشکی شهرستان پس از اطلاع به محل اعزام شده و با بررسی میدانی، نمونه برداری انجام گرفت.

وی افزود: با دستور دادستان محترم شهرستان و با حضور دامداران، نماینده دادگاه، نیروی انتظامی، شورای روستا و کارشناسان این اداره، لاشه دام ها با رعایت مسائل بهداشتی دفن و معدوم سازی شدند.

سرپرست اداره دامپزشکی خفر از برداشت نمونه و ارسال به آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان بمنظور تعیین علت دقیق حادثه خبر داد و گفت: برابر اعلام نظر نهایی کارشناسان آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان فارس با توجه به نتیجه آزمایشات علت تلف شدن، مسمومیت دام ها با آب آلوده به کود اوره بوده است.

بسیاری از کشاورزان برای مقابله با جوندگان و حفاظت از محصولات خود در باغ‌ها و مزارع از کود و سموم کشاورزی استفاده می‌کنند که لازم است در این زمینه نکات ایمنی را رعایت نمایند.

شهرستان خفر در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 620249 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟