کشف 98 درصدی جرایم سایبری توسط سیستان و بلوچستان

به گزارش رکنا، سرهنگ حسن کیخا " اظهار کرد: پلیس فتا استان با تکیه بر دانش و تلاش مجدانه کارشناسان و کارآگاهان این پلیس طی ۷ ماه گذشته شاهد کشف ۹۸ درصدی جرائم سایبری استان سیستان و بلوچستان بوده‌ایم.

برداشت اینترنتی غیرمجاز در سیستان و بلوچستان

رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان با تاکید براینکه برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب افراد با ۵۶ درصد، کلاهبرداری رایانه‌ای با ۲۲ درصد، هتک حیثیت و نشر اکاذیب با ۱۳ درصد مهمترین جرایم حوزه سایبری استان را تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: در برداشت اینترنتی غیرمجاز نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۲۱ درصدی وقوع بوده ایم که این امر به واسطه فعال سازی سرویس رمز پویا بوده است.

او افزود: میانگین استفاده از شگرد‌های مختلف از سوی مجرمان در استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی ۲۷ درصد، سو استفاده از اعتماد شاکی ۴۷ درصد، استفاده از سایت‌ها و وبلاگ‌ها ۱۵ درصد و استفاده از روش‌های و سایر شگرد‌ها ۱۵ درصد است.

سرهنگ کیخا خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه فضای مجازی حد و مرزی ندارد و گا‌ها کلاهبرداران و مجرمان در این فضا اقدامات مجرمانه خود را انجام می‌دهند لازم است تا کاربران عزیز با هوشیاری کامل و آموزش کافی وارد این فضا شده تا در دام مجرمان و سودجویان گرفتار نشوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 620146 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟