دستگیری فروشنده طلاهای تقلبی در سایت دیوار در ایلام

به گزارش رکنا، رئیس پلیس فتا استان ایلام از شناسایی و دستگیری فروشنده طلاهای تقلبی به ارزش 160 میلیون ریال در سایت دیوار خبر داد.

سرهنگ علی جمالی، رئیس پلیس فتا استان ایلام در این خصوص گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به اداره پلیس و طرح شکایت با این موضوع که از طریق سایت دیوار مقداری طلا خریداری کرده و پس از تحویل متوجه شده است طلاها تقلبی بوده است، پرونده‌ای در این پلیس تشکیل شد.

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و تخصصی پلیس متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر شد. این مجرم سایبری در برابر مستندات موجود به جرم ارتکابی خود اعتراف کرد و عنوان داشت که با درج آگهی در سایت دیوار با موضوع فروش طلا طعمه‌های خود را شناسایی می کرده است و در هنگام تحویل، طلاهای تقلبی را به خریدارها تحویل داده است و از این راه مبلغ 160 میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه آگهی‌های جعلی یکی از رایج‌ترین ترفندهای کلاهبرداران است و بیشتر حول محور ارزان‌ترین قیمت نسبت به بازار منتشر می‌شوند، عنوان کرد: اگر قصد خرید محصولی را از طریق سایت‌های درج آگهی مانند دیوار دارید قبل از واریز هرگونه وجهی ابتدا از اصالت کالا و فروشنده اطمینان حاصل کنید.

رئیس پلیس فتا ایلام از شهروندان خواست: درصورت مواجهه با هرگونه موارد مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش های مردمی به همکاران ما اطلاع دهند.‌برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 616418 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟