بازداشت رمال شیطان صفت / او زنجان را بهم ریخته بود

به گزارش رکنا، رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و دستگیری متهم دعا نویس و رمال خبر دادو گفت: این متهم با درج و انتشار آگهی رمال و فالگیری در فضای‌ مجازی، پس از جلب اعتماد و سوء استفاده از سادگی قربانیان با دادن وعده‌های دروغین و امید واهی با دریافت مبالغی هنگفت، اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کرد.

 سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو، رئیس پلیس فتا استان زنجان در تشریح این خبر گفت: طی رصد‌های مستمر کارشناسان پلیس فتا زنجان در فضای مجازی، کانالی در شبکه اجتماعی تلگرام موردشناسایی قرار گرفت و مشخص شد شخصی با درج آگهی دعانویسی، طلسم و رمال اقدام به تجویز و ارسال بسته‌های مصرفی در قبال دریافت مبالغ هنگفت می‌نماید.

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی متهم به‌هویت معلوم در یکی از استان‌ها مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضایی،متهم توسط کارشناسان پلیس فتا زنجان دستگیر شد به همراه ادله‌های دخیل در ارتکاب جرم، به پلیس فتا استان انتقال داده شد.

این مقام انتظامی گفت:در بازجویی‌های اولیه متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد ولی پس از مواجه شدن با دلایل، مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان ضمن اعتراف به بزه ارتکابی، انگیزه خود را کسب منافع مالی بیان داشت.

سرهنگ آدینه‌لو گفت: شهروندان به این‌گونه تبلیغات منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند زیرا اکثر این موارد به قصد کلاهبرداری بوده و ممکن است مخاطرات جدی به افراد وارد کند.

رئیس پلیس فتا استان زنجان در پایان ضمن هشدار به گردانندگان این‌گونه صفحات و کانال‌ها، از شهروندان درخواست نمود در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی (۱۱۰) و یا وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 616319 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟