بستری جمعی و خانوادگی مبتلایان به کرونا در این استان ایران

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بسیاری از خانواده‌ها به صورت جمعی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و مشخص است که این آلودگی در خانواده‌ها اتفاق می‌افتد؛ در برخی از خانواده‌ها چند نفر از اقوام نزدیک به کرونا مبتلا می‌شوند که نشان از حضور در دورهمی‌های خانوادگی دارد.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در جلسه نشست ستاد استانی مدیریت کرونا در خوزستان که امروز (۱۹ مهرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۵ بیمارستان در خوزستان در حال درمان بیماران مبتلا به کرونا هستند اما هنوز از ظرفیت بیمارستان‌های ارتش استفاده نشده است.

به گزارش رکنا، وی افزود: برخی بیمارستان‌ها مانند بیمارستان امیرالمومنین(ع) تامین اجتماعی و فاطمه الزهرا(س) ناجا در اهواز بیمارستان‌های معین هستند و تمام ظرفیت این بیمارستان‌ها در اختیار بیماران کرونا قرار دارد.

ابول‌نژادیان با بیان اینکه در حال حاضر ۸۵۰ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند، عنوان کرد: حدود ۲۳۰ نفر از این بیماران در بخش‌های مراقبت ویژه و حدود ۶۱۵ نفر در بخش‌های عادی بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر لزوم توجه جدی شهروندان به کرونا، گفت: بیشترین رکورد بستری بیماران در پیک دوم کرونا در خوزستان، در سه چهار روز گذشته و به تعداد بستری ۱۱۰ نفر بوده است؛ متوسط بستری روزانه بیماران کرونا در خوزستان ۸۰ تا ۱۰۰ مورد است.

رکورد بستری بیماران کرونا در خوزستان / مراجعه جمعی خانواده‌ها به مراکز درمانی

وی با بیان اینکه هنوز آمار موارد فوتی در خوزستان تک‌رقمی است، تصریح کرد: دو هفته پس از افرایش موارد مبتلایان، آمار بیماران مراقبت ویژه و سپس موارد فوتی بالا می‌رود. خواهش می‌کنیم سازمان‌ها همکاری کنند و اهتمام جدی به مصوبات ستاد استانی مدیریت کرونا در خوزستان داشته باشند.

ابول‌نژادیان عنوان کرد: بسیاری از خانواده‌ها به صورت جمعی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و مشخص است که این آلودگی در خانواده‌ها اتفاق می‌افتد؛ در برخی از خانواده‌ها چند نفر از اقوام نزدیک به کرونا مبتلا می‌شوند که نشان از حضور در دورهمی‌های خانوادگی دارد بنابراین از همه مردم خواهش می‌کنیم برای مدیریت این وضعیت، دید و بازدیدها را متوقف کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: در اسفندماه و فروردین‌ماه مردم کمتر به دید و بازدید می‌رفتند و از کرونا ترس داشتند اما وضعیت پارک‌ها و بوستان‌های اهواز در شب‌های گذشته به گونه‌ای بود که نشان می‌دهد توجه و اهتمام مردم کاهش یافته است؛ امیدواریم این موضوع بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

وی بیان کرد: امروز نخستین پزشک شهید مدافع سلامت در بیمارستان رازی اهواز تشییع شد. این پزشک در تمام مدت شیوع کرونا در بیمارستان رازی در حال ارائه خدمت بود و پس از دو بار ابتلا، در نهایت شب گذشته جان باخت.

ابول‌نژادیان عنوان کرد: وضعیت امکانات بیمارستان‌ها خوب است اما در برخی شهرستان‌ها کمبود امکانات داریم. در بیمارستان رامشیر ICU و سی‌تی‌اسکن نداریم و در صورت نیاز، بیماران به ماهشهر منتقل می‌شوند. در حال تلاش هستیم تا شرایط فراهم شود و بیمار به شهرستان دیگری منتقل نشود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 614974 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟