کبد  نعمت اله پرند بیمار مرگ مغزی در بوشهر اهدا شد

به گزارش رکنا ، مسئول هماهنگی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهرگفت: با ایثار خانواده مرحوم نعمت اله پرند اهل دهدشت و ساکن بوشهر که به علت برخورد با خودرو دچار آسیب شدید در ناحیه مغز و سپس مرگ مغزی شده بود، کبد او اهدا شد.

علیرضا باقری افزود: آن مرحوم دو روز پیش بعد از بستری در بیمارستان قائم با وجود تلاش پزشکان دچار مرگ مغزی شد و برای برداشت عضو به بیمارستان سلمان فارسی انتقال یافت.

کبد بیمار مرگ مغزی در بوشهر اهدا شد

او ادامه داد: سحرگاه امروز عمل جراحی برداشت عضو با حضور تیم جراحی شامل دکتر حسن، دکتر رضایی و خانم دکتر عطاری انجام گرفت و کبد این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بیمارستان ابوعلی سینا شیراز فرستاده شد.

مسئول هماهنگی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر این مورد را ششمین مورد اهدا عضو استان بوشهر از ابتدای امسال تا کنون دانست و عنوان کرد: اهمیت اهدای عضو در این شرایط سخت همه گیری کرونا بسیار زیاد است، زیرا آمار برداشت عضو با وجود بیماران مرگ مغزی به علت ابتلای این افراد به ویروس کرونا در کشور بسیار پایین آمده است و این برداشت عضو‌ها ارزش تلاش همکاران تیم فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه را در کنار ایثار خانواده مهربان بیمار مرگ مغزی شده صد چندان می‌کند.

ششم مهر نیز دو مورد اهدا عضو در بیمارستان شهید گنجی برازجان انجام گرفت و 6 عضو دو بیمار مرگ مغزی اهدا شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 611318 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟