به این استان نروید / کرونا بیداد می کند

وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد قرمز شد تا این استان پس از ماهها از ورود کرونا، وارد وضعیت پرخطر و بحرانی شود.

به گزارش رکنا ، بنا به گفته سخنگوی وزارت بهداشت استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

این در حالی است که کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای کرونا تاکنون در وضعیت‌های زرد و نارنجی یا هشدار به سر می‌برد.

بر اساس آخرین آمارها، اینک کهگیلویه و بویراحمد با خروج از وضعیت هشدار به قرمز و پرخطر رسیده است تا زنگ بحرانی جدی در محروم‌ترین استان کشور به صدا درآید.

کهگیلویه و بویراحمد قرمزپوش شد/ بحران جدی است

به نظر می‌رسد انفعال مسئولان در کنار عدم توجه جدی مردم این استان به هشدارهای داده شده و رعایت نکردن پروتکل‌های مقابله با کرونا منجر به ورود استان به این وضعیت شده است.

نبود زیرساختهای کافی درمانی و برخی محرومیت‌ها در حوزه بهداشت و درمان این استان در کنار شیوع وحشتناک کرونا می‌رود تا منجر به فاجعه‌ای انسانی شود.

با این حال هنوز مشخص نیست برنامه متولیان امر برای کاهش این موج و میزان بالای ابتلاء چیست و آیا همچنان با توصیه درمانی قصد کنترل این موج را دارند؟

اما با شیوع کرونا روزانه بر آمار مرگ و میر نیز اضافه می‌شود و تاکنون ۱۲۷ نفر در استان جان خود را از دست داده‌اند که ۱۱ نفر از آنها فاقد بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج ۵۶۱۷ نفر بیمار کرونایی تا کنون در این استان بستری و ۵۳۳۸ نفر ترخیص شدند.

پرویز یزدانپناه اظهارکرد: در حال حاضر ۲۷۹ بیمار در بخش‌های کرونایی استان به سر می‌برند که ۱۱۹ نفر بیمار کرونایی قطعی می‌باشند و از بیماران کرونایی قطعی ۱۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: از ابتدا شیوع کرونا تا کنون ۶۹۳۲ نفر در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد بهبود یافتند.

یزدان‌پناه تصریح کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس تاچهارم مهر ماه ۸۶۰۰ نفر با میانگین سنی ۴۱ سال در استان کهگیلویه و بویراحمد به کرونا مبتلا شدند.

وی در خصوص میزان بروز بیماری کرونا بیان کرد: به ازای هر ۱۰۰۰ نفر در سطح کشور ۵.۳ نفر مبتلا به کروناویروس شدند که این آمار در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۲ نفر مبتلای قطعی است که این وضعیت بیش از دو برابر میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار مهر، کهگیلویه و بویراحمد روزهای پرخطر کرونایی را می‌گذراند و اگر اقدامی جدی و عملی رخ ندهد شاهد فاجعه انسانی در این استان خواهیم بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 610264 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟