تخریب 215 بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی نظرآباد

به گزارش رکنا، فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان البرز گفت: ۲۱۵ مورد ساخت و ساز غیرمجاز دیروز سه شنبه در اراضی کشاوری شهرستان نظرآباد تخریب و رفع اثر شد.

سرهنگ سید مجتبی موسوی روز چهارشنبه افزود: این ساخت و سازها در راستای منویات مقام معظم رهبری و دستورالعمل اجرایی شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی در خصوص پیشگیری از تخریب و تجاوز به اراضی کشاورزی و منابع طبیعی درسطح ۱۴۰ هکتاراز اراضی شهرستان نظرآباد شناسایی و باحکم قضایی تخریب شد.

وی گفت: در این عملیات ۲۱۵ مورد ساخت وساز غیر قانونی شامل ۱۵۰ مورد دیوار و حصارکشی، ۱۰ مورد استخر، ۲۵ مورد بنای مسقف یا در حال احداث و ۳۰ مورد محوطه سازی قلع و قمع شده است .

موسوی، ارزش ریالی اراضی آزاد سازی شده را حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: اجرای قانون رضایتمندی کشاورزان و باغداران بومی و محلی را به دنبال داشته است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی البرز بیان داشت: این اراضی در روستاهای تنکمان، دولت آباد، اقبالیه، خیرآباد ( کامرانیه ) و زکی آباد ( محمودیه ) آزاد سازی شد.

وی بیان داشت : آمارهای شناسایی و برخورد با تغییر کاربری های غیر مجاز از ابتدای سال جاری تا کنون در مقایسه با سال گذشته با رشد چند برابری دارد.

شهرستان نظرآباد دارای ۲۳ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی بوده و یکی از قطب های دامپروری استان البرز به شمار می رود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 603497 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟