نخستین فیلم از زلزله رامیان / افزایش تعداد مصدومان
حجم ویدیو: 2.90M | مدت زمان ویدیو: 00:00:23

به گزارش رکنا، «محمد باقر محمدی» معاون عملیات سازمان امداد و نجات کشور گفت: در ساعت ۰۲:۰۴ بامداد زمین‌لرزه‌ای به بزگی ۵.۱ در مقیاس ریشتر شهرستان رامیان (روستاهای تحت تاثیر حادثه؛ قورچای-الهادی-ویرو-باقرآباد-سیدکلاته-رضی-کشکک-پاقلعه-رجن-ملچ آرام-جوزچال-پل آرام) را لرزاند.

وی با بیان اینکه این زمین‌لرزه در عمق ۹ کیلومتری زمین بود، ادامه داد: ۱۶ تیم شامل ۵۱ نفر به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند و در حال حاضر ۱۰ تیم آنکال که شامل ۴۰ نفر هستند، در منطقه حضور دارند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات کشور خاطرنشان کرد: ۳ دستگاه آمبولانس، ۶ دستگاه کمک دارسبک، یک دستگاه موتورسیکلت به همراه اتوبوس آمبولانس اورژانس به محل زلزله اعزام شده است. ۱۰ نفر شامل ۷ نفر در روستای قورچای و ۳ نفر در روستای الهادی دچار مصدومیت شده‌اند.

محمدی تصریح کرد: ۳۰ نفر نیز در روستای قورچای از مرحله نجات خارج و وارد مرحله امدادرسانی واسکان اضطراری شده‌اند.

وی ادامه داد: طبق گزارش تیم اعزامی به منطقه ویرو، راه‌های مواصلاتی به این روستا به دلیل ریزش بسته شده است و در مرحله ارزیابی منطقه است. درباره سایر روستاهای متاثر از حادثه شامل باقرآباد- سیدکلاته- پاقلعه- رجن و کشکک و روستاهای محور خوش ییلاق (کاشیدار-تیل آباد-سیب چال-نرگس چال-وامنان-وطن-فارسیان-سوسرا-غزنوی- مهدی آباد-نراب) پس از تماس تلفنی با دهیاران روستا خوشبختانه گزارشی اعلام نشده است.

همچنین به گفته «مجتبی خالدی» سخنگوی اورژانس کشور به تعدادی از منازل مسکونی خسارت جزیی وارد شده و برق روستای ویرو همچنان قطع است.

فرماندار رامیان گفت:  ۸ نفر از مصدومان زمین‌لرزه بامداد امروز در این شهرستان به مراکز درمانی منتقل و حدود ۱۴ نفر نیز در محل به‌صورت سرپایی درمان شدند.

 بیشترین میزان خسارت‌ منازل مسکونی را در روستای قورچای و بعد از آن ویرو داشتیم.

 براساس برآورد اولیه، ۳۵ تا ۴۰ واحد مسکونی بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 602671 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟