سهل انگاری مدیران شرکت ایران گاز قزوین عامل انفجار روز گذشته بود

به گزارش رکنا، قدرت‌الله مهدیخانی روز شنبه اظهار داشت: صبح روز جمعه /دیروز/ یک دستگاه تانکر ۸ تنی حامل گاز مایع، متعلق به شرکت پرسی ایران گاز به دلیل نقص فنی حوالی روستای قسطین‌لار در بخش رودبار الموت غربی واژگون و دچار انفجار شد.

وی ادامه داد: براساس تحقیقات اولیه، این تانکر دارای نقص فنی بوده که براثر بی‌مسوولیتی و توجه نکردن به رعایت نکات ایمنی از سوی مدیران شرکت، باعث این حادثه شد.

این مسوول بحران با قدردانی از حضور به موقع نیروهای امدادی از جمله آتش‌نشانی شهرداری قزوین، پلیس راه، سپاه منطقه، هلال احمر و امدادخودرو کانونیان، از عدم اقدام شرکت پرسی ایران گاز نسبت به اعزام متخصصان خود و تجهیزات لازم به محل حادثه انتقاد کرد و گفت: پس از تخلیه نیمی از مخزن، هنگام اقدام جهت حمل و جا به جایی آن متاسفانه مخزن دچار شکاف و انفجار شد که در این حادثه ۲ نفر مصدوم شدند.

به گفته وی، بی تدبیری مسوولان این شرکت می‌توانست یک فاجعه بزرگ انسانی را در سطح استان رقم بزند و خسارت و تلفات زیادی را نیز برجای بگذارد.

مهدیخانی یادآور شد: با توجه به موقعیت خاص استان و واقع شدن آن در مسیر شاهرای غرب به شرق کشور و همچنین وجود جاده‌های صعب‌العبور و پرخطر کوهستانی، موارد ایمنی در حمل و نقل مواد خطرناک از جمله گاز باید بیشتر لحاظ شود و برای حمل گاز مایع به چنین مناطقی نیز بهتر است از کپسول‌های کوچک استفاده شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 598038 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟