آتش سوزی هولناک در انبار کتاب های یک ناشر در خیابان فخر رازی

به گزارش رکنا، سید‌جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در تشریح این خبر گفت: شامگاه جمعه‌- ۲۴ مرداد‌ماه- یکی از انبار‌های کتاب واقع در خیابان فخر رازی تقاطع خیابان نظری در آتش‌ سوخت.

این انبار ۴ طبقه محل نگهداری کتاب چند ناشر بود که براساس مشاهده‌ها می‌توان گفت به‌طور کامل از بین رفته‌است؛با حضور مأموران ۴ ایستگاه آتش‌نشانی عملیات اطفا انجام شد و مصدومان این حادثه که ۴ نفر اعلام شده به محل امن منتقل شدند،هنوز دلیل وقوع این اتفاق مشخص نیست و بعد از بررسی‌های کارشناسی مشخص می‌شود.

وی با تأکید بر رعایت نکات ایمنی در انبارداری کتاب گفت: برخی واحد‌های این ساختمان مسکونی است و به‌نظر می‌رسد، تغییر کاربری بدون توجه به نکات ایمنی انجام شده‌است. طی تماس با اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، مشخص شد انبار آسیب‌دیده از حریق در اختیار یک ناشر بوده که در اتحادیه عضویت ندارد. اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران پیش از این بر پیوستن ناشران به سامانه جامع انبار که از سوی اتاق اصناف تهران توصیه شده تأکید کرده بود.

ملکی با اشاره به موارد ایمنی برای انبار‌ کتاب و مواد کاغذی ادامه داد: محل نگهداری کتاب و سایر کالا‌های مشابه به‌اصطلاح کند سوز هستند و آتش گرفتن یک کتاب در اتاق ۱۲ متری منجر به تولید دود زیادی می‌شود که تنفس را بسیار مشکل می‌کند؛ در این شرایط نباید بدون رعایت کمترین ایمنی تا سقف کتاب چیده شود.

انبار‌های کتاب باید به سیستم اعلام و اطفای اتوماتیک، سیستم بارنده و هشدار‌دهنده و چند دستگاه خاموش‌کننده مجهز باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آتش سوزی فخر رازی تهران

کدخبر: 596146 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟