دستگیری بیش از 950 خرده فروش و قاچاقچی مواد مخدر در تهران

به گزارش  رکنا ، سردار " حسین رحیمی" در حاشیه پنجمین مرحله از طرح عملیاتی ظفر با تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه و با اشاره به اینکه حقیقتا خبرنگاران در تامین امنیت و فرهنگ سازی برای امنیت نقش موثری داشته و همواره در کنار پلیس بوده اند، بیان داشت: در ادامه این سلسله طرح ها و برنامه های عملیاتی برای نظم و امنیت در پایتخت و مبارزه با اخلالگران پنجمین مرحله از طرح ظفر نیز به منظور مقابله با قاچاقچیان، خرده فروشان و جمع آوری معتادان متجاهر به مرحله اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه در اجرای این طرح 2 تن و 224 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد، افزود: حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد مواد مکشوفه تریاک است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه در این مرحله از طرح 3 باند بزرگ مواد مخدر شناسایی و متلاشی و ۲۵ قاچاقچی عمده مواد مخدر نیز دستگیر شدند، ادامه داد: این افراد اقدام به تهیه مواد مخدر از نقاط صفر مرزی کرده و آن را به مرکز کشور انتقال می دادند، از طرف دیگر خرده فروشانی نیز که با این افراد در ارتباط بودند شناسایی و ۹۲۳ نفر از آنان دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به پلمب ۱۲ مرکز توزیع و مصرف مواد مخدر ، بیان داشت: در این مرحله از اجرای طرح ظفر ۲۱۰۰ معتاد متجاهر جمع آوری شد که درصدی از این معتادان در جرایم دیگری مانند سرقت، خفت گیری، زورگیری، مزاحمت و ... نقش داشتند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به پرونده‌های کشف شده در این مرحله از طرح، عنوان داشت: از جمله شیوه هایی که از آن برای قاچاق مواد مخدر استفاده شده بود، قاچاق در پوشش کتانی، تابلو، گلیم و ... بود که همکاران من با هوشیاری این موارد را کشف کردند.

سردار رحیمی افزود: طبق آمارهای ما بین ۱۰ تا ۱۵ هزار معتاد متجاهر در سطح شهر تهران حضور دارند که عمده این افراد در مناطق جنوبی بوده و حضورشان باعث ایجاد مزاحمت برای شهروندان و به ویژه زنان و کودکان شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 6 هزار ظرفیت در مراکز جمع آوری معتادان متجاهر خالی است، اظهار داشت: متاسفانه به بهانه کرونا از پذیرش معتادان خودداری می کنند، حدود همین تعداد نیز در مراکز بازپروری نگهداری می شود اما لازم است مسئولان و دستگاه های مربوطه مسئولانه تر عمل کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به جلسه ای که صبح امروز با حضور معاون وزیر بهداشت و نمایندگانی از استانداری دستگاه قضائی و ... داشته است، افزود: در این جلسه تاکید کردیم که جمع آوری معتادان نیاز به عزمی جدی دارد مخصوصا اینکه با اصلاح مصوبه ها دیگر امکان نگهداری معتادان تا یک سال هم وجود دارد و همین موضوع می تواند سبب یک برنامه ریزی درست برای بازپروری و مهارت آموزی به معتادان برای بازگشت به جامعه باشد.

سردار رحیمی گفت: بهانه کردن کرونا و عدم پذیرش ایراد دارد ما در تمام دوره ها طرح جمع آوری داشتیم و همواره معتادان طبق پروتکل هایی جمع آوری شدند. حالا به این پروتکل ها پروتکل های مربوط به کرونا نیز اضافه شده است که باید رعایت شود نه اینکه اینطور معتادان در معابر حضور داشته باشند. ما امیدواریم که ظرفیت های جدید ایجاد شده و از ظرفیت های فعلی نیز استفاده شود تا جمع آوری معتادان متجاهر را با قدرت ادامه دهیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 595289 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟