آتش سوزی در جنگل‌های خدا آفرین

به گزارش رکنا، امیری راد فرماندار خداآفرین گفت:۸۰ درصد آتش سوزی در جنگل‌های ارسباران مهار شده است و از صبح امروز نیرو‌های آتش‌نشانی برای لکه گیری ۲۰ درصد دیگر آتش در منطقه حاضر شده اند و نیازی به اعزام نیرو‌های امداد کوهستان نیست.

او افزود: منطقه آتش سوزی جنگل‌های ارسباران در محدوده شهرستان خداآفرین گسترده است، اما صعب العبور نیست و نیرو‌های مردمی، سپاه پاسداران و هلال احمر آتش را مهار کردند.

هنربرمدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی هم از اعلام آمادگی نیرو‌های آتش نشانی و هلال احمر تبریز برای اعزام به منطقه خبر داد و گفت: فرماندار خداآفرین اعلام کرده است که نیازی به نیرو‌های دیگر نیست و مردم و نیرو‌های محلی آتش را مهار کرده اند.

مهار آتش سوزی در جنگل‌های خدا آفرین

آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های روستای آوارسین و منطقه هوچ سفلی در شهرستان خداآفرین از دیروز آغاز شد.

تیر ماه امسال هم منطقه قره تیکانلوی شهرستان خداآفرین دچار آتش سوزی شد.

جنگل‌های ارسباران پارسال نیز به مدت ۴ روز در ۳ نقطه شهرستان مرزی خداآفرین به دلیل خطای انسانی آتش گرفت و حدود ۳۰۰ هکتار از این جنگل‌ها از بین رفت.

این جنگل‌ها با ۱۶۴ هزار هکتار وسعت از بکرترین مناطق جنگلی ایران به لحاظ تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری شمرده می‌شود و ۱۵ تا ۲۰ درصد مجموع گونه‌های گیاهی شناخته شده کشور در این جنگل ها قرار دارد.

جنگل‌های ارسباران در محدوده شهرستان‌های ورزقان، کلیبر، خداآفرین و جلفا پراکنده شده است و علاوه بر تنوع و غنای ژنتیکی از نظر جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی نیز دارای اهمیت فراوان است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 594468 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟