جمع‌آوری 8500 معتاد متجاهر در دستور کار پلیس/ ساماندهی کارتن‌خواب‌ها در دستور کار است

به گزارش رکنا ، «سرهنگ عبدالوهاب حسنوند» رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جزییات جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر تهران گفت: طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر همچنان در حال انجام است، اما به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی با کندی پیش می‌رود.

وی ادامه داد: به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا هر دو هفته یکبار ۵۰۰ نفر جمع آوری می شوند، این افراد برای غربالگری به مراکز اعزام شده و در آنجا به مدت ۱۴ روز نگهداری می‌شوند. چنانچه تست pcr آنها مثبت شود، برای انجام مراحل درمان اعزام می شوند، اما اگر تست آنها منفی باشد باز هم به مدت ۱۴ روز قرنطینه شده و پس از آن به مراکز ماده ۱۶ اعزام می‌شوند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با بیان اینکه طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد، خاطرنشان کرد: هر روز نیز این طرح در مناطقی مانند شوش، مولوی، هرندی ومحلات پرخطر انجام می‌شود، اما همانطور که گفتم سرعت کار به دلیل شرایط ویژه‌ای که با آن روبرو هستیم پایین است.

سرهنگ حسنوند تصریح کرد: از زمان مجدد اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در پایتخت تاکنون ۶ هزار نفر جمع‌آوری شده‌اند و حدود ۱۰۰ نفر از این افراد مبتلا به بیماری کرونا بوده‌اند و این نشان داد اینکه می‌گویند، معتادان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا نمی‌شوند، کاملا اشتباه است. همچنین مقرر شده است، توسط بهزیستی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ظرفیت‌های جدیدی ایجاد شده و برای جمع‌آوری معتادان متجاهر در اختیار ما قرار گیرد.

وی ادامه داد: برآورد ما این است که در سطح شهر تهران حدود ۸۵۰۰ معتاد متجاهر دیگر هنوز حضور دارند که ما براساس اولویت‌ها و البته همانطور که گفتم با توجه به شرایط ویژه بیماری کرونا جمع‌آوری آنها را از سطح شهر تهران در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ درباره جمع‌آوری زنان معتاد متجاهر از سطح شهر تهران نیز خاطرنشان کرد: ما به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز پیشنهاد داده‌ایم که نسبت به ظرفیت‌سازی برای زنان معتاد متجاهر نیز اقدام کنند، اما تاکنون ظرفیتی اعلام نشده است، البته هفته گذشته در کمیته‌ای که برای بررسی وضعیت آسیب‌های اجتماعی معتادان متجاهر برگزار شده بود، قرار شد ایجاد ظرفیت برای زنان معتادان متجاهر در دستور کار قرار بگیرد. بهزیستی نیز در این زمینه قول‌های مساعدی داد و قرار است در هفته‌های آینده به ما ظرفیت‌های جدیدی را ارائه دهند.

سرهنگ حسنوند در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره کشف و ضبط مواد مخدر در تهران از ابتدای سال تاکنون گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵۰ درصد در کشف انواع مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته‌ایم. بیشترین کشفیات و همچنین بیشترین مصرف نیز تریاک است.

وی ادامه داد: البته در مناطق پرخطر بیشترین کشفیات ما از حاملان مواد مخدر و توزیع کنندگان هروئین و شیشه است، اما بیشترین کشفیاتی که از مکان‌های غیرپرخطر و پنهانی داریم تریاک است.

رییس پلیس مواد مخدر تهران بزرگ نیز درباره اجرای طرح‌های برخورد با خرده فروشان و معتادان متجاهر در هفته‌های آینده گفت: در هفته‌های آینده نیز طرح‌هایی در خصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر و دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر در مناطقی از شهر تهران اجرا خواهد شد. همچنین در تعامل و ارتباطی که با شهرداری تهران داریم قرار است، کارتن خواب‌هایی که در این مناطق حضور دارند را جمع‌آوری و ساماندهی کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 594173 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟