کلاهبرداری با عنوان رمالی در اینستاگرام / پلیس فتا تبریز فاش کرد

به گزارش رکنا، سرهنگ "محسن محمودی" رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی در تشریح این خبر گفت: برابر رصدهای بهعمل آمده پیرامون فعالیت کاربران در شبکه های اجتماعی و سایر بستر های فضای مجازی، فردی با راه اندازی صفحه‌ای در فضای شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به فالگیری و رمالی می‌کرد که بلافاصله موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: با بررسی ابعاد موضوع و حوزه اقدامات فنی مشخص شد متهم با ایجاد صفحه اینستاگرامی اقدام به تبلیغ رمالی و فالگیری و ضمن حل مشکلات زندگی با استفاده از دعا نویسی در شبکه های اجتماعی و با ترفندهای خاص اقدام به کلاهبرداری از همشهریان می کرد.

وی ادامه داد: با هماهنگی مقام قضایی فرد کلاهبردار دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد که در ادامه تحقیقات پرونده مشخص شد متهم برای جذب فالوور و افزایش بازدید کننده‌گان از پیج خود و همچنین برای کسب منافع مالی اقدام به این کار می‌کرد.

سرهنگ "محمودی" به انتشار دهندگان محتوای مجرمانه هشدار داد: در صورتی که بخواهند اقدام به تبلیغ و ایجاد کانال و گروه‌های غیرقانونی کنند و یا سعی در سوء استفاده از اعتقادات مردم نمایند فرجام خوبی نداشته و به شدت با این افراد در چهار چوب قانون برخورد قاطعانه خواهد شد.

این مقام مسئول به شهروندان توصیه کرد: کلاهبرداران سایبری با ترفندهای متفاوت و با ایجاد صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی و با عنوان‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری می‌کنند پس هموطنان توصیه‌های پلیسی را جدی گرفته و در دام این گونه افراد گرفتار نشوند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی از کاربران فضای مجازی خواست: در صورت مواجه با هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir گزارش کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 593184 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟