خروج چاقوی ۲۰ سانتی از کبد مرد هندی جراحان را شگفت‌ زده کرد+ عکس

به گزارش رکنا، پزشکان هندی بعد از سه ساعت عمل جراحی بسیار پیچیده و درآوردن چاقوی ۲۰ سانتی از بدن یک بیمار، تعجب شدید خود را از نحوه ورود و قرار گرفتن این شیء در داخل بدن او ابراز داشتند.

رسانه‌های هندی اعلام کردند، پزشکان یکی از بیمارستان‌های شهر پالوال در ایالات هاریانای هند بعد از خارج کردن یک چاقوی ۲۰ سانتی‌متری از داخل کبد یک جوان از نحوه ورود و استقرار این شیء در داخل بدن او ابراز شگفتی کردند.

به گفته پزشکان، بلعیدن چاقویی به این اندازه توسط بیمار ۲۸ساله بدون اینکه هیچ بریدگی‌ای بر جا بماند یا به نای، ریه و دیگر اندام‌های حیاتی او آسیبی برسد امری بسیار شگفت‌آور است.

دکتر «نیهار رانجان داش» استاد جراحی گوارش و پیوند کبد مرکز بین‌المللی اعصاب هند در این باره به رسانه‌های کشور گفت: بلعیدن این چاقو می‌توانست مری را سوراخ کند، وارد نای شود یا به قلب و شاهرگ‌های بدن آسیب برساند و در راه خود از دهان تا اثنی‌عشر و بعد از آن به کبد صدمات زیادی وارد کند.

او تاکید کرد: حتی با مطالعه منابع و مراجع پزشکی هم تاکنون مورد مشابهی از رسیدن شیء تیز به کبد بدون آسیب رساندن به هیچ یک از اندام حیاتی بدن پیدا نکرده‌ایم.

بیمار که به دلیل درد شکمی به بیمارستان مراجعه کرده بود به پزشکان خبر داد یک ماه و نیم قبل این چاقو را بلعیده و امیدوار بود به همان آسانی بلعیده شدن آن را دفع کند.

پزشکان نیز بعد از معاینات پزشکی و انجام رادیولوژی و سی‌تی اسکن دریافتند که این چاقو در کبد او قرار دارد. این چاقو کبد مرد را زخم کرده و باعث عفونت خون او شده بود.

پزشکان معالج توضیح دادند، بعد از اینکه معالجات غیرتهاجمی برای پایین آوردن عفونت خون بیمار طی یک هفته راهگشا نشد تصمیم گرفتند با عمل جراحی چاقو را از بدن بیمار خارج کنند.

بزرگ‌ترین نگرانی آنها خونریزی شدید در بیمار هنگام خارج کردن چاقو بود، اما دست‌آخر بعد از سه ساعت تلاش موفق شدند این چاقو را بدون آسیب دیدن اندام‌های حساس خارج کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 592986 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟