بستری کرونایی در گلستان 2 برابر شاخص وضعیت قرمز/ مرگ 621 کرونایی

به گزارش رکنا،  عبدالرضا فاضل بعد از ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی سه روز گذشته آمار نزولی بستری بیماران را در بیمارستان‌های استان داشته‌ایم.

وی ادامه داد: اما هنوز شرایط استان گلستان شرایط قرمز در شیوع ویروس کرونا است و شاخص بستری بیمار برای شرایط قرمز ۲.۵ بیمار در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است اما بستری ما در حال حاضر نزدیک به عدد پنج و دو برابر شاخص شرایط قرمز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: بسیاری از اتفاقاتی که در خردادماه تا امروز رخ داد به سمتی رفت که در اواخر تیرماه چالش‌های شدیدی را داشته‌ایم.

فاضل بیان کرد: ماه محرم نزدیک است و اگر مردم رعایت نکنند دغدغه‌های معیشتی و روحی و روانی مردم استان با توجه به لزوم ایجاد محدودیت‌ها به جایی می‌رسد که شرایط را بدتر خواهد کرد.

وی اضافه کرد: ماه محرم ماهی است که باید مراقب رفتارها باشیم و اگر رعایت نکنیم شرایط مناسبی را در ادامه مسیر نخواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: در کل استان ۵۲۱ بیمار بستری داریم و طی ۲۴ ساعت گذشته هشت نفر مرگ ناشی از بیماری کرونا داشته‌ایم و از این ۵۲۱ بیمار ۹۱ نفر در «آی‌سی‌یو» بستری هستند و ۳۳ نفر از این تعداد به دستگاه وصل هستند و شرایط تنفسی خوبی ندارند.

فاضل بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان گلستان تاکنون ۶۴۹ مورد مرگ قطعی ناشی از بیماری کرونا داشته‌ایم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 592599 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟