شکارچیان محیط بان پارک ملی تندوره را ویلچرنشین کردند + عکس

 مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از آسیب و جراحت شدید محیط‌بان پارک ملی تندوره به دست شکارچیان غیر مجاز خبر داد.

به گزارش رکنا ،  تورج همتی افزود: روز گذشته مأموران یگان حفاظت پارک ملی تندوره در پی دریافت گزارشی مبنی بر حضور شکارچیان غیر مجاز در منطقه، با کمین و ردزنی برای دستگیری متخلفان وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: ماموران درصدد متوقف کردن یک دستگاه موتورسیکلت با دو سرنشین شدند که یک قبضه اسلحه خفیف غیر مجاز و لاشه دو رأس قوچ وحشی را حمل می‌کردند ولی سرنشینان موتور با محیط‌بانان درگیر شده و با توهین و تمرد به یکی از محیط‌بانان حمله‌ور شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در این درگیری متخلفان با وارد آوردن ضرباتی با چوب‌دستی و سنگ محیط‌بان را به شدت مجروح کردند و وی به دلیل شکستگی دنده و دست در بیمارستان بستری شد.

همتی افزود: هرچند ضاربان از محل حادثه متواری شدند ولی با هوشیاری ماموران، یکی از آنان که دارای سابقه محکومیت زیست محیطی نیز بود شناسایی شد و با هماهنگی و دستور دادستان درگز و همکاری پلیس آگاهی شهرستان، دستگیر و ضمن توقیف موتورسیکلتش تحویل پلیس آگاهی شد.

وی در خصوص وضعیت جسمی محیط‌بان مصدوم که "عظیم دانشفر" نام دارد گفت: متاسفانه این محیط بان به دلیل شکستگی دنده و دست و شدت جراحات وارده، برای درمان به مشهد اعزام شد تا تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گیرد.

حمله خونین به محیط بان پارک ملی تندوره / شکارچیان او را با چوب و چماق زدند

پارک ملی تندوره که یکی از بزرگترین مناطق بکر و طبیعی کشور است، زیستگاهی غنی برای گونه‌های ارزشمند گیاهی و جانوری به شمار می‌رود و به بهشت پلنگ ایرانی شهرت دارد. این منطقه در محدوده شهرستان درگز واقع در شمال استان خراسان رضوی نزدیک مرز ترکمنستان در منطقه‌ای کوهستانی با صخره‌ها و تپه ماهورهای متعدد و دره‌های ژرف و پرشیب و پوشش گیاهی غنی قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 592069 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟