برداشت غیر مجاز با ترفند درگاه جعلی خرید شارژ / کلاهبردار در بهشهر به دام افتاد

 فردی که با ایجاد درگاه جعلی (خرید شارژ) در شبکه‌های اجتماعی مازندران اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب افراد کرده بود، توسط پلیس فتا بهشهر دستگیر شد.

به گزارش رکنا، سرهنگ دوم سامع خورشاد رئیس پلیس فتا استان مازندران  در تشریح این خبر اعلام کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا شهرستان بهشهر‌ مبنی بر اینکه برای خرید شارژ به درگاه پرداخت هدایت شده و پس از درج اطلاعات حساب بانکی تراکنش ناموفق داشته و مبالغی از حساب بانکی وی به صورت غیر مجاز برداشت شده است ؛ در این راستا پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل شد و با ثبت اظهارات شاکی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد : با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد متهم ساکن یکی از شهرهای غرب استان بوده، که با هماهنگی مقام قضائی نامبرده دستگیر و به پلیس فتا شهرستان بهشهرمنتقل شد.

سرهنگ خورشاد بیان داشت: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده لب به سخن گشود و به برداشت غیر مجاز از حساب 10 نفر از شهروندان در مازندران اعتراف کرد.

این مقام انتظامی افزود: متهم در ابتدا اقدام به ساخت یک درگاه جعلی با موضوع خرید شارژکرده و با تبلیغ گسترده این درگاه جعلی در کانال های پر بازدید شبکه های مجازی استان ، افراد را ترغیب به عضویت در این کانال و خرید شارژ کرده و در مرحله بعد پس از نفوذ به اطلاعات حساب آن ها اقدام به برداشت موجودی حساب شاکی از طریق خرید و برداشت وجه نقد می کرد وی در نهایت با هماهنگی مقام قضائی این مجرم سایبری به مقامات ذی‌صلاح قانونی تحویل داده شد.

رئیس پلیس فتا مازندران در توصیه به شهروندان بیان داشت : در صورت خرید اینترنتی شارژ سیم کارت های تلفن همراه ،حتما از هویت فروشگاه و گردانندگان آن اطمینان حاصل نمایند و در هنگام ورود اطلاعات کارت و حساب بانکی، ملاحظات امنیتی لازم را رعایت کنند .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 591143 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟