به گزارش رکنا،تگزاس یکی از ایالت‌های دست به گریبان با بحران شیوع ویروس کرونا است و اکنون باید خود را مهیای پیامدهای توفان موسمی هانا و بارش‌های سیل‌آسای آن کند.

داده‌های مرکز چرخند ملی وابسته به سازمان هواشناسی آمریکا نشان می‌دهد که هانا در آبهای گرم خلیج مکزیک آغاز شده و پس از تبدیل به توفان استوایی اکنون به یک چرخند رده ۱ ارتقا یافته و چند ساعتی است که وارد سواحل جنوب ایالت تگزاس شده است.

در ۱۲ سال اخیر سابقه نداشته است که به این زودی چرخنده سواحل آمریکا را تحت تأثیر قرار دهد و به نظر می‌رسد که برخلاف سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹میلادی فصل چرخنده های ۲۰۲۰ فعال باشد.

هانا هنگام برخورد با سواحل تگزاس موجب وزش تندبادهایی با سرعت ۱۴۵ کیلومتر در ساعت شد و اکنون قدرت آن کاهش یافته و سرعت تندبادهای آن به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت رسیده است.

کارشناسان هواشناسی آمریکا معتقدند که تهدید اصلی، بارش‌های سیل آسای هانا خواهد بود و پیش بینی می‌شود که جنوب غربی تگزاس شاهد ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیمتر بارندگی و در برخی نقاط تا ۴۶۰ میلیمتر بارندگی باشد.

در اقیانوس آرام نیز چرخند رده ۲ داگلاس سواحل ایالت هاوایی را نشانه رفته و پیش بینی می‌شود که تا ساعاتی دیگر و با کاهش توان، سرعت بادهای آن از ۱۶۰ کیلومتر در ساعت به ۱۱۰ کیلومتر در ساعت کاهش یابد. بارش‌های داگلاس به مراتب از هانا کمتر بوده و تا ۱۰۰ میلیمتر پیش بینی می‌شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 590352 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟