کرونا در این شهر ایران بیداد می کند / در این شهر بوی مرگ به مشام می رسد

شمار مبتلایان به کرونا در رشتخوار روند صعودی دارد.

به گزارش رکنا،  مدیر شبکه بهداشت و درمان رشتخوار در استان خراسان رضوی با بیان اینکه این شهرستان از نظر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در وضعیت قرمز پرخطر قرار گرفته است گفت: طی دو هفته گذشته شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در این منطقه روند صعودی داشته است.

جواد اشتریه روز سه‌شنبه  افزود: وضعیت رشتخوار از نظر همه‌گیری ویروس کرونا بسیار نگران کننده است و آمار بستری شدگان با علائم بیماری حاد تنفسی در این شهرستان همچنان رو به افزایش است.

وضعیت کرونا در خراسان رضوی

وی ادامه داد: لازمه ریشه‌کنی بیماری کووید ۱۹ علاوه بر مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای صحیح طرح فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم است و اقشار مختلف باید این موارد را جدی بگیرند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان رشتخوار گفت: در شرایطی که وضعیت رشتخوار از نظر همه‌گیری بیماری کووید ۱۹، قرمز پرخطر است، مردم باید علاوه بر استفاده از ماسک و دستکش، از حضور در مراکز شلوغ و پرجمعیت خودادری کنند و با رعایت فاصله‌گذای اجتماعی، در ریشه‌کن شدن این بیماری مشارکت فعالانه داشته باشند.

وی علت اصلی افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان را برگزاری تجمع‌ها و مراسم ترحیم، عزاداری و عروسی عنوان کرد و افزود: بیشتر افراد بستری شده و مبتلا به بیماری کووید ۱۹ دارای بیماری زمینه‌ای از جمله پرفشاری خون و بیماری‌های قلبی و کبدی هستند.

رشتخوار با ۶۵ هزار نفر جمعیت در ۲۰۹ کیلومتری مشهد واقع است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۷۶ هزار و ۲۰۲ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۴ هزار و ۴۰۵ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۲۴۰ هزار و ۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 588671 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟