سیلاب به برخی روستاهای شاهوار شاهرود خسارت زد

به گزارش رکنا، به گفته برخی اهالی روستاهای" قطارزرشک " ؛ " نگارمن " و تاش ، رگبار باران به مدت یک ساعت موجب جاری شدن سیلاب و نیز طغیان روخانه فصلی این منطقه شد.

امیر اسماعیلی دهیار روستای قطار زرشک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: باران شدید علاوه بر زمین های کشاورزی به تعدادی از باغ ها نیز خسارت زده است.

وی گفت : شدت سیلاب به حدی بود که رودخانه فصلی این روستا هم پرآب شد.

اسماعیلی افزود : اهالی روستا با استفاده از امکانات محلی به هدایت سیلاب به درون رودخانه اقدام کرده و مانع از وارد شدن خسارت بیشتر شدند.

دهیار قطارزرشک با بیان این که سیلاب تلفات جانی در برنداشت، افزود : از آن جا که در این موقع از سال گله ها در کوهستان چرا می کنند ، امکان وارد شدن خسارت به دام ها وجود دارد .

دهیار روستای تاش هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از بارش شدید باران در این روستا خبر داد و گفت : خوشبختانه خسارت مالی و جانی ببار نیاورد.

نادر فخری معاون استاندار سمنان و فرماندار شاهرود هم در این خصوص گفت : آمادگی کامل برای کمک رسانی به خسارت دیدگان وجود دارد.

وی افزود : دستگاه های خدمات رسان از پیش در حال آماده باش بوده و به محض اعلام نیاز ، به مناطق حادثه دیده اعزام خواهند شد.

هواشناسی استان سمنان با اعلام وضعیت نارنجی ، تقویت امواج ناپایدار و تشدید فعالیت سامانه بارشی ، بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق، در نقاط مستعد احتمال تگرگ، وزش باد شدید و گرد و خاک با شدت بیشتر برای ارتفاعات و نواحی شمالی استان تا اواخر وقت پنجشنبه پیش بینی کرده است.

براین اساس ، آبگرفتگی و جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی با توجه به رگباری بودن بارش ها، امکان خسارات ناشی از وزش باد شدید محتمل بوده و

اجتناب از تردد، توقف و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم صعود به ارتفاعات، محکم کردن سازه های موقت وتابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها به دلیل وزش باد شدید، عدم تردد و توقف در زیر درختان خشک و کهنسال و ساختمانهای در حال ساخت به دلیل احتمال سقوط شاخه ها و مصالح ساختمانی ضروری است.

شهرستان شاهرود با ۲۲۰ هزار تن جمعیت و ۵۳ هزار کیلومتر مربع مساحت در شرق استان سمنان قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 586813 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟