کهگیلویه و بویراحمد /  شعله‌های آتش در جنگل‌های "دمچنار" همچنان زبانه می‌کشد

به گزارش رکنا،الیاس تاج الدینی اظهار داشت: شعله‌های آتش که از دیروز به جان مراتع و جنگل‌های دمچنار از توابع شهرستان بویراحمد افتاده، همچنان زبانه می‌کشد و بعید می‌دانم امشب به طور کامل مهار شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در محل آتش سوزی حضور دارد، عنوان کرد: آتش از از سمت دلی‌بجکبه صورت تقریبی مهار شده ولی از سمت گردوه همچنان شعله‌های آتش فوران می‌کند و بعید می‌دانم امشب مهار شود.

تاج الدینی با اشاره به اینکه به احتمال زیاد آتش بعد از رسیدن به جاده آسفالته مهار خواهد شد، افزود: برای مهار این آتش سوزی نیاز به بالگرد آبپاش داشتیم ولی به منطقه اعزام نشد و جنگلبانان با دستگاه‌های دمنده به جنگ نابرابر با آتش رفته‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: پوشش مرتعی در منطقه طعمه حریق شده وحشتناک زیاد بوده به گونه‌ای که با وزش باد شعله‌های آتش فوران می‌کند ولی خوشبختانه به درختان خسارت زیادی وارد نشده است.

تاج الدینی با اشاره به اینکه میزان خسارت وارده به عرصه‌های مرتعی و جنگلی دم چنار هنوز به صورت دقیق مشخص نیست، خاطرنشان کرد: خسارت وارده بعد از مهار آتش توسط کارشناسان بررسی می‌شود.

وی بیان کرد: هم اکنون نیروهای سازمان جهادکشاورزی، جنگلبانان، دستگاه‌های عضو ستاد بحران و نیروهای مردمی مشغول مهار آتش در مراتع و جنگل‌هالی دمچنار بویراحمد هستند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 586136 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟