مدفون شدن یک نفر در ریزش معدن / ساعتی پیش در کرمانشاه رخ داد

به گزارش رکنا، مهدی ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: امروز ظهر و بر اساس گزارشات واصله از استان کرمانشاه، در شهرستان گیلانغرب، یکی از معادن ریزش کرده است.

ریزش معدن در استان کرمانشاه/آخرین آمار جان باختگان

او افزود: این معدن در نزدیکی روستا سرتیتان است و 3 تیم عملیاتی و یک تیم واکنش سریع به وسیله بالگرد به محل حادثه اعزام شدند. عملیات آواربرداری آغاز شده است و تا این لحظه یک نفر از کارگران این معدن جان خود را از دست داده است.

جلیل بالایی در خصوص جزییات این حادثه، اظهار داشت: ساعت 12:45 دقیقه ظهر امروز خبر مبنی بر ریزش معدن در روستای «سرزیرکان» در بخش مرکزی شهرستان گیلانغرب به نیروهای امدادی مخابره شد.

وی افزود: مرکز فوریت‌های پزشکی و هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند و خوشبتخانه توانستند افراد گرفتار شده را نجات دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با بیان اینکه افراد حادثه دیده 4 نفر بوده‌اند، ادامه داد: خوشبتخانه تمامی افراد گرفتار شده نجات پیدا کرده‌اند و به بیمارستان‌های شهرستان گیلانغرب و قصرشیرین اعزام شدند.

جزئیات حادثه ریزش معدن در کرمانشاه

فرماندار افزود: جزییات دقیق حادثه را متعاقباً اعلام خواهیم کرد، اما ریزش معدن و قطعی تهویه موجب این حادثه شده است، در حال حاضر بنده و رئیس جمعیت هلال احمر استان بنابر دستور استاندار محترم راهی قصرشیرین هستیم.

فرماندار گیلانغرب: یک فوتی و 6 مصدوم/ حال دو نفر وخیم اعلام شده است

کوروش محمودیان، فرماندار شهرستان گیلانغرب، در خصوص جزییات این حادثه، گفت: علت حادثه گازگرفتگی اعلام شده است و تماس امدادی به همین دلیل بوده است، در این حادثه یکی از کارگران معدن به علت خفگی جان خود را از دست می‌دهد و 6 نفر دیگر دچار مسمومیت می‌شوند که حال دو تن از از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر درباره آخرین وضعیت مصدومان در حادثه ریزش معدن در شهرستان گیلان غرب و امداد رسانی به آنها توضیح داد.

محمد نصیری اظهار کرد: طبق آخرین گزارشی که اخذ شده است ریزش خفیف بوده است و بر اساس آن 4 نفر مصدوم شده‌اند.

وی تصریح کرد: در این حادثه یک نفر جان‌باخته است و 3 نفر مصدوم شده‌اند از 3 فرد مصدوم شده دو نفر به بیمارستان قصرشیرین و یک نفر هم به بیمارستان کرمانشاه انتقال داده شده است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: فرایند امداد رسانی در منطقه ادامه دارد ضمن اینکه بالگرد نیز در منطقه مستقر شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 582700 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟