ناگفته هایی از روزهای سخت آتش نشان شهید "البرز زارع" / بیمارستان متهم به کم کاری ! + عکس

به گزارش رکنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، این توضیحات به شرح زیر است: در پی آتش سوزی جنگل های زاگرس و مهار آتش‌سوزی توسط نیروهای خودجوش مردمی و محیط زیست، متاسفانه یکی از فعالان خوش نام و فداکار این عرصه به نام آقای "البرز زارع" در این حادثه دچار آتش‌سوزی و سوختگی شدید شده بود که ساعت۱۳:۴۰ روز ۱۲ خرداد توسط اورژانس ۱۱۵ تحویل بیمارستان شهید رجایی گچساران شد و بلافاصله بیمار به اتاق احیاء ‌منتقل و تحت مانیتورینگ قرار گرفت.

متخصص جراحی، بیمار را ویزیت نمود و اقدامات اولیه مانند شستشو و پانسمان و iv تراپی برای بیمار انجام شد و طبق نظر پزشک بیمار ساعت ۱۷:۳۰ با اسکورت پزشکی به یاسوج اعزام شد.در همان لحظات اولیه ورود بیمار به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، دکتر محرابی؛ فوق تخصص جراحی و دستیاران وی، معاینات تخصصی را انجام دادند و مشخص شد که میزان سوختگی نامبرده ۶۰ درصد و از نوع سوختگی درجه ۲ و ۳عمقی است و در اندام های فوقانی و تحتانی و صورت بیمار رخ داده است.

بلافاصله بیمار به آی سی یو بخش سوختگی منتقل شد و احیاء اولیه به مدت ۷۲ ساعت طبق استانداردهای درمانی شامل مانیتورینگ، مایع درمانی، آنتی‌بیوتیک درمانی و اکسیژن درمانی و ... صورت گرفت.

بیمار در روز چهارم بستری، با تشخیص پزشک جراح آماده جراحی دبریدمان و پیوند شده بود که با توجه به عدم رضایت بیمار و همراهان و اصرار آنها مبنی بر اعزام به بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان و همینطور درخواست مدیریت محترم بحران استان مبنی بر اعزام بیمار، ادامه پروسه درمان بیمار در یاسوج انجام نگرفت.

بنابراین بیمار با حال عمومی خوب و با اورژانس هوایی و تجهیزات مورد نیاز به بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان اعزام شد تا ادامه مراحل درمان خود را طی کند که متاسفانه تلاش کادر درمانی افاقه نکرد و این جوان برومند و رشید بدلیل شدت سوختگی درگذشت.لازم به ذکر است؛ روند درمانی نامبرده در طی مدت بستری در آی سی یو بیمارستان شهید بهشتی یاسوج به صورت مکرر توسط مدیران و مسئولین محترم استانی از جمله استاندار محترم و معاونین ایشان و مدیر کل محیط زیست استان رصد و پیگیری می شد و همگی شاهد حال عمومی مساعد نامبرده در طی این مدت بودند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، معاونین و مسولین بیمارستان شهید بهشتی نیز نظارت مستقیم بر روند درمانی بیمار داشتند.همچنین هیچ هزینه ای جهت بستری در یاسوج و اعزام هوایی به اصفهان از خانواده بیمار دریافت نشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 579389 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟