رتبه پایین قتل متعلق به کدام استان کشورمان است؟

به گزارش رکنا ، رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: زنجان به لحاظ وقوع قتل بین استان‌های کشور در رتبه پایین قرار دارد و شمار این قتل‌ها امسال نسبت به سال قبل حدود ۵۰درصد کاهش یافته است.

سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی افزود: سال گذشته ۱۴ فقره قتل در زنجان اتفاق افتاد که مرتکبان ۱۳ قتل از سوی پلیس آگاهی زنجان دستگیر شدند که این قتل‌ها در شهرستان‌های زنجان، ماهنشان، ابهر، طارم و خدابنده اتفاق افتاده است.

فقط یک قاتل دستگیر نشده است

وی یادآورشد: تمام قاتلان به غیر از آخرین قتل اتفاق افتاده در شهرستان طارم از سوی پلیس آگاهی زنجان دستگیر و پس از اعتراف به جنایت، تحویل مراجع قضایی استان شدند.

رحمتی اظهار داشت: آخرین قتل ۲۰ اسفند ماه سال ۹۸ در اطراف روستای جزلان‌دشت شهرستان طارم اتفاق افتاد و مردی ۴۰ ساله، متاهل و دارای ۲ فرزند بر اثر اصابت فشنگ ساچمه‌ای سلاح شکاری به ناحیه ران به شدت مصدوم و پس از انتقال به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان، جان باخت.

وی تصریح کرد: قاتل که مردی ۵۲ ساله است هنوز متواری است و عوامل پلیس آگاهی این استان در پی دستگیری متهم که مورد شناسایی نیز قرار گرفته است هستند که به حتم در دام قانون گرفتار خواهد شد.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه از ابتدای امسال (۹۹) تاکنون نیز ۲ فقره قتل در زنجان اتفاق افتاده است، افزود: یکی از قتل ها در چهارم خرداد ماه (قتل مادر به دست پسر) در شهر زنجان و قتل دوم نیز پنجم خرداد ماه در شهرستان طارم (پسر به دست پدر) رخ داد که عاملین هر ۲ قتل از سوی پلیس آگاهی استان زنجان شناسایی و دستگیر شدند.

توصیه مهم به مردم برای جلوگیری از قتل

رحمتی تصریح کرد: افراد اگر خشم و عصبانیت خود را کنترل کرده و برای رسیدن به حقوق حقه خود، متوسل به قانون، بزرگترهای خانواده و ریش سفیدان مراجعه کنند در این صورت متضرر نشده و آسیب نخواهند دید.

وی، خویشتن‌داری و صبوری در برابر مشکلات و ناملایمات ایجاد شده را امری لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: برای دور ماندن از نزاع و قتل، باید از اقدام خودسرانه خودداری کرد که در غیر این صورت ندامت و پشیمانی به بار خواهد آمد و نتیجهای جز زندان یا قصاص نخواهد داشت.

رحمتی از والدین خواست فرزندان خود را تحت مراقبت و کنترل بهتر و بیشتری قرار داده و آنان را رها نکنند و افراد نیز در صورت بروز مشکلات، اختلافات و ناهنجاری ها با مراجع و افراد ذیصلاح مشورت کنند تا منجر به حوادث تلخ و ناخوشایند نشود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 575514 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟