دستگیری فیشینگ کار حرفه ای در رشت

به گزارش رکنا ، رئیس پلیس فتا استان گیلان از دستگیری فردی که با ایجاد درگاه جعلی برای کاربران در سایت های دیوار و شیپور لینک های آلوده حاوی درگاه فیشینگ ارسال و از آنان کلاهبرداری می کرد خبر داد.

سرهنگ ایرج پورمستمند، رئیس پلیس فتا استان گیلان در تشریح خبر اظهار داشت: طی بررسی های انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد فردی با ارسال پیامک حاوی لینک آلوده درگاه جعلی برای اعضاء سایت ‌دیوار و شیپور، مخاطب خود را اغفال می کرد و به بهانه پرداخت مبالغی اندک با ترفند جلوگیری از حذف اکانت و مسدودی آگهی افراد، اطلاعات حساب بانکی آنان را سرقت کرده بود.

رئیس پلیس فتا استان گیلان ادامه داد: با تلاش شبانه روزی کارآگاهان سایبری، کلاهبردار جوان شناسایی شد و با هماهنگی مراجع قضایی طی یک عملیات غافلگیر کننده در شهرستان رشت دستگیر شد.

وی گفت: متهم در ابتدا منکر عمل مجرمانه خود شد، اما در مواجهه با مستندات به جرم خود اعتراف کرد و جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت معرفی شد.

سرهنگ"پورمستمند" از عموم شهروندان خواست تا هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت برخورد با موارد مشکوک، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش فوریت‌های سایبری پلیس فتا به همکاران ما گزارش دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 573247 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟