کشف حیوانات وحشی در تهران  / اینجا جنگل نیست!+ عکس ها

به گزارش رکنا ، معاون اداره کل و رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران از کشف تعدادی پرنده وحشی در گشت و پایش ماموران یگان حفاظت این اداره خبر داد.

فاطمه برنا با اعلام این خبر گفت: بر اساس گزارشات واصله از حامیان محیط زیست و سامانه 1540 طی دو روز گذشته، ماموران یگان حفاظت این اداره موفق به کشف یک عدد جغد انباری، یک بهله دلیجه، چهار عدد جوجه مینا و یک بهله جوجه عقاب شدند.

نگهداری غیر مجاز جوجه میناها

وی در ادامه با بیان اینکه جوجه میناها در یک پرنده فروشی که بصورت غیر مجاز نگهداری و خرید و فروش می شدند از متخلف کشف و ضبط شدند، اظهار داشت: این متخلف پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی می شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، برنا با اشاره به اینکه جغد انباری نیز توسط شهروند دوستدار حیات وحش، زنده گیری و به ماموران تحویل داده شد، در مورد دلیجه کشف شده نیز گفت: با تماس شهروندی مبنی بر وجود یک پرنده وحشی سرگردان و آسیب دیده، ماموران به محل مراجعه و پس از بررسی معلوم شد بال پرنده چیده شده و در قفس نگهداری می شد و قادر به پرواز نبوده است.

دیدن مار افعی در یک خانه

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران در ادامه با بیان اینکه یک جوجه عقاب هم که قادر به پرواز نبوده با تماس شهروندی در شرق تهران توسط ماموران زنده گیری و به باغ پرندگان تهران تحویل داده شد، تصریح کرد: همچنین یه حلقه مار افعی هم توسط ماموران آتش نشانی تهران که از یک منزل خارج شده بود به این اداره تحویل داده شد.

وی افزود: گونه های کشف شده برای قرنطینه، تیمار و آمادگی برای رهاسازی، بصورت امانى به یکی از مراکز نگهداری تحویل داده شدند.

برنا در پایان ضمن قدردانی از اقدام شایسته این شهروندان دوستدار محیط زیست و ماموران آتش نشانی در تحویل گونه های حیات وحش، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده حیات وحش آسیب دیده و سرگردان بلافاصله موضوع را از طریق سامانه 1540 به محیط زیست اطلاع دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 569488 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟