شناسایی سوءاستفاده کنندگان از افراد بیکار در مشهد

به گزارش رکنا ، فرمانده انتظامی مشهد از دستگیری ۴ گرداننده شبکه سرکیسه کردن افراد جویای کار و هدایت چند جوان شهرستانی به کلانتری خبر داد.

سرهنگ عباس صارمی ساداتی در این خصوص گفت: یکی از شهروندان در تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 در مشهد اعلام کرد از شهر شیراز تماس می‌گیرد و خواهرزاده اش داخل خانه ای 2 طبقه در بلوار توس مشهد بوده و احتمال کلاهبرداری از جوان های جویای کار متصور است.

رفت و آمدهای مشکوک در ساختمان 2 طبقه

فرمانده انتظامی مشهد افزود: در پی اعلام این گزارش، هماهنگی‌های لازم بلافاصله با تیم‌های تجسس کلانتری کاظم آباد در محل حاضر و با تحقیقات پوششی دریافتند افراد ناشناس به ساختمان 2 طبقه رفت و آمد دارند.

سرهنگ صارمی ساداتی گفت: پلیس با هماهنگی مقام قضایی خانه مذکور را مورد بازرسی قرار داد و با دستگیری 4 متهم که گرداننده باند بودند چند جوان شهرستانی نیز به کلانتری هدایت شدند.

وی بیان داشت: جوانی که با پیامک، موضوع نقشه حیله گری اعضای این باند را به اقوام خود اعلام و سرنخ پیگیری پرونده را به دست پلیس داده بود به ماموران تجسس کلانتری گفت: چند جوان شهرستانی دیگر نیز مثل من از شهرهای مختلف در فضای مجازی با این متهمان آشنا و به بهانه کاریابی راهی مشهد شده اند.

سرهنگ صارمی خاطرنشان کرد: این پسر جوان در ادامه اظهاراتش به پلیس گفت: من برای کار در هتل به مشهد آمدم اما متهمان آموزش هایی به من دادند و ادعا می کردند باید در شرکتی که تصور می کنم هرمی است عضو شده و فعالیت کنم و پول های درآمدی را به حساب لیدرها بریزم و چون به ماجرا مشکوک شده بودم از طریق پیامک موضوع را به خانواده ام اطلاع دادم.

هشدار به شهروندان

وی با اشاره به این مطلب که تحقیقات پرونده با دستورات تخصصی مقام قضایی ادامه دارد، گفت: شهروندان عزیز باید مراقب باشند و با انجام تحقیقات لازم قبل از هرکاری، فریب پیشنهادهای وسوسه انگیز در فضای مجازی که به بهانه کاریابی و... و یا وسوسه افراد ساده لوح برای عضویت در شرکت های هرمی منتشر می‌شود را نخورند و در صورت مواجهه با اینگونه موارد ، مراتب را بلافاصله به فوریت‌های پلیسی 110 و پلیس فتا اعلام کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 567316 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟