شلیک موشک به ناوچه ارتش در خلیج فارس / تعدادی شهید و زخمی شدند +فیلم و عکس
حجم ویدیو: 4.14M | مدت زمان ویدیو: 00:00:34

اسامی شهید و مجروحان حادثه شلیک موشک به ناوچه کنارک ارتش در خلیج فارس+فیلم و عکس

به گزارش رکنا؛ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از بروز حادثه برای یکی از شناورهای سبک منطقه جاسک خبر داد.

روابط عمومی منطقه یکم دریایی بندرعباس از بروز حادثه برای یکی از شناورهای سبک این منطقه در محدوده آبهای بندر جاسک خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: بعدازظهر روز گذشته در حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد که تاکنون شهادت یک نفر محرز و تعدادی نیز مجروح شده اند. ابعاد حادثه در دست بررسی دقیق کارشناسان فنی است.

مختصات شناور کنارک نیروی دریایی ارتش

ناوچه کنارک ارتش ایران

شناور کنارک یکی از شناورهای سبک نیروی دریایی ارتش، یکشنبه بعد از ظهر در محدوده آبهای بندر جاسک مورد هدف واقع شد و آسیب دید.

▪️ناوچه کنارک با شماره بدنه ۱۴۰۳ از جمله شناورهای پشتیبانی کلاس هندیجان است که پیش از انقلاب و در زمان رژیم پهلوی از کشور هلند خریداری شد.

این ناوچه با ۴۷ متر طول، ۸.۵ متر عرض و ۴۴۷ تن وزن و آبخور ۲.۹ متر قابلیت حمل بار و نفرات را دارد.

▪️علاوه بر این در زمینه تجهیزات رزمی نیز این کلاس از یک قبضه توپ 20 میلیمتری برخوردار است و همچنین ۴ لانچر موشک کروز ضدکشتی نور نیز برای شلیک علیه اهداف سطحی بر روی آن نصب شده است.

قابلیت مین‌ریزی و حمل لانچر پهپاد از دیگر ویژگی‌های این کلاس است که باعث شده از آنها برای ماموریت‌های گشت دریایی و شناسایی نیز استفاده شود.

▪️شناور کنارک دیروز بعد از ظهر ودرجریان یک تمرین نظامی مورد اصابت یک موشک قرار گرفت. گفته می شود درجریان این حادثه کنارک پس از انتقال هدف تمرینی به مقصد، بدلیل عدم برخورداری از فاصله مورد مناسب از هدف، مورد اصابت قرار گرفته است.

شلیک اشتباهی ناو جماران به ناوچه کنارک

بنابر خبرهای غیررسمی، ناو جماران در شلیکی اشتباه ناوچه کنارک را هدف موشک‌های خود قرار داده است و شماری از پرسنل این ناوچه جان‌باخته یا مفقود شده‌اند!

نقشه محل حادثه شلیک اشتباهی کروز به شناور کنارک در جریان یک تمرین نظامی در محدوده آبهای ساحلی ایران در خلیج عمان

نقشه محل حادثه شلیک اشتباهی کروز به شناور کنارک در خلیج فارس

فیلمی که گفته میشود مربوط به انتقال مصدومان این حادثه است

حال تمامی مجروحان حادثه ناوچه کنارک مساعد است

محمد مهران امینی‌فرد گفت: 15 تن از مجروحین حادثه ناوچه کنارک به بیمارستان امام علی(ع) چابهار منتقل شده اند که حال عمومی آنها خوب گزارش شده است.

محمد مهران امینی فرد، رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی ایرانشهر  گفت: به دنبال حادثه ای که روز ‌گذشته در آبهای دریای عمان اتفاق افتاد و با آمادگی که در شهرستان چابهار و کنارک انجام شد 10 دستگاه آمبولانس مصدومین را به ‌بیمارستان امام علی(ع) چابهار منتقل کردند.‌

وی با بیان اینکه حال تمامی مجروحین مساعد است، افزود: 15 مجروح منتقل شده به بیمارستان از همان آغازین لحظات با توجه به ‌کادر مجرب موجود در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفتند.‌

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی ایرانشهر ادامه داد: ۲ نفر از مجروحین نیز به صورت سرپایی درمان شدند، در حال حاضر 13 مجروح ‌در اتاق عمل و بخش های مختلف بستری شدند که اکثر حال عمومی خوبی دارند.

امینی فرد خاطر نشان کرد: مراحل ‌درمانی مجروحین این حادثه به طور جد از امروز پیگیری می شود.

شناور کنارک غرق نشده است

یک مقام آگاه نظامی: برخی اخبار منتشر شده درباره انهدام کامل شناور کنارک و غرق شدن آن صحت نداشته و شناور آسیب دیده بوسیله یدک کش به ساحل منتقل شده است

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 566868 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟