مرگ‌بار‌ترین مار‌های کره زمین + تصاویر

مار‌ها دارای سابقه‌ای بد در تاریخ هستند. از آغاز داستان آدم و هوا و همچنین در بسیاری دیگر از فرهنگ ها، مار‌ها خطرناک و ترسناک بوده اند. اگرچه بسیاری از مار‌ها نسبتاً بی آزار هستند، اما آشنایی با تعدادی از ترسناک‌ترین مار‌های روی زمین، توضیح می‌دهد که چرا آن‌ها دارای سابقه‌ی بدی در تاریخ هستند.

سم بعضی از این مار‌ها انسان را در کم‌تر از ۳۰ دقیقه از پای در می‌آورد. همچنین بعضی از آن‌ها می‌توانند سمشان را از فاصله‌ی ۷متری به چشم انسان پرتاب کنند. در ادامه راجع به مار‌هایی صحبت می‌کنیم که از سمی‌ترین و خطرناکترین مار‌های روی زمین اند.

۱- «بوم اسلنگ» _ زیبا، اما کشنده

مرگ‌بار‌ترین مار‌های کره زمین (+عکس)

مار بوم اسلنگ یکی از زیبا‌ترین و مرگ بار‌ترین مارهاست. این مار سبز که در صحرای آفریقا پیدا می‌شود دارای سم مهلکی است. این مار آنچنان سمی و خطرناک است که می‌تواند دیگر مار‌های سمی را نیز بکشد. دندان‌های این مار در انتهای فکش قرار دارند بنابراین برای تزریق سم به بدن قربانی، آرواره اش را تا ۱۸۰ درجه باز می‌کند. سم تا یک ساعت اثر نمی‌کند، پس بسیاری از قربانی‌ها فکر می‌کنند که آسیب ندیده اند. با به تاخیر افتادن علائم، قربانی‌ها به دنبال درمان نمی‌روند، در حالی که همین موضوع می‌تواند مرگ آن‌ها را رقم بزند.

۲- «مار تایپان» کشنده در کم‌تر از ۳۰ دقیقه

مرگ‌بار‌ترین مار‌های کره زمین (+عکس)

این مار به طرز شگفت‌آوری می‌تواند موجب مرگ سریع انسان بشود. مار تایپان گونه‌ای از مار‌های بومی استرالیا و «گینه‌ی نو» است. این مار سمی‌ترین و همچنین بلند‌ترین مار استرالیا است. مار تایپان میتواند تا ۲ متر رشد و وزنش تا ۸ کیلوگرم برسد. با این حال سم این مار است که شما را خواهد ترساند نه ظاهر آن. سم این مار آن قدر مهلک است که انسان را در کم‌تر از ۳۰ دقیقه می‌کشد.

۳- سم «شاه کبری» _ سمی فیل‌کش!

مرگ‌بار‌ترین مار‌های کره زمین (+عکس)

شاه کبری یکی از خطرناک‌ترین سم‌ها را در بین مار‌ها در دنیا دارد. یک شاه کبری بالغ در هر جای دنیا تا ۴ متر می‌تواند رشد کند، در حالی که رکوردار بلند‌ترین آن‌ها در تاریخ نزدیک به ۷ متر بوده است. در صورت عدم درمان به موقع، سم این مار برای انسان بسیار مهلک است. در حقیقت سم یک شاه کبری برای از پا درآوردن یک فیل کافی است! اما نیاز نیست زیاد بترسید، شاه کبری ترجیح می‌دهد از سایر مار‌ها تغذیه کند.

۴- «کبرای فیلیپینی» _ هم نیش‌زن، هم سمی

مرگ‌بار‌ترین مار‌های کره زمین (+عکس)

اگر فکر می‌کنید که با فاصله گرفتن از مار‌ها می‌توانید از دست آن‌ها در امان بمانید، کبرای فیلیپینی آماده است تا به شما ثابت کند که اشتباه می‌کنید. به این دلیل که این مار می‌تواند سمش را تا ۵ متر به سوی طعمه پرتاب کند. اگر سم این مار به بدن انسان تماس یابد، باعث سرگیجه، تهوع، استفراغ، اسهال و گیجی می‌شود. کبرای فیلیپینی در جنگل ها، مزارع و شالیزار‌ها زندگی می‌کند و کمین می‌کند تا زمان شکار از راه برسد.

۵- «مامبای سیاه» _ کشنده‌ترین مار روی کره زمین

مرگ‌بار‌ترین مار‌های کره زمین (+عکس)

مامبای سیاه به این دلیل که بیشترین زهر را در بین مار‌ها دارد، کشنده‌ترین مار روی کره زمین است. سم یک مامبای سیاه می‌تواند ۱۰ انسان بالغ را بکشد. به این دلیل که مامبای سیاه چند مرتبه طعمه را نیش می‌زند، بیشترین سم را به بدن قربانی تزریق می‌کند. مامبای سیاه آنقدر خطرناک است، که سمش حتی برای سایر خانواده‌ی مار‌های کشنده نیز مرگ‌بار است. اگر فیلم «بیل را بکش» را دیده باشد، تصویر مامبای سیاه را به خاطر می‌آورید. جالب است بدانید که «کوبی برایانت» بسکتبالیست معروف آمریکایی نیز ملقب به مامبای سیاه است!

۶- «نیزه‌دار» _ غیر مهاجم، اما کشنده

مرگ‌بار‌ترین مار‌های کره زمین (+عکس)

در حالی که بسیاری از مار‌های سمی متهاجم نیستند، افعی نیزه‌دار نیز یکی از همان‌هاست. افعی نیزه‌دار در جنوب آمریکا و کارائیب یافت می‌شود.

۷- «مار زنگیِ پشت الماسیِ شرقی» _ مهاجم در زمان احساس خطر

مرگ‌بار‌ترین مار‌های کره زمین (+عکس)

شاید طویل‌ترین نه، اما سمی‌ترین مار در شمال آمریکاست. نیش این مار حسی مانند دو سوزن گداخته را بر بدن ایجاد می‌کند. اگر توسط این مار گزیده شدید باید منتظر خونریزی شدید، دردی وحشتناک و احتمالا مرگ باشید. البته این مار فقط در فلوریدا، کارولینای شمالی، آلاباما، می‌سی سی پی و لوییزیانا یافت می‌شود. مار زنگی پشت الماسی شرقی بسیار خطرناک است، اما فقط صبر کنید و در مورد خانواده‌ی غربی آن بشنوید.

۸- «مار زنگی پشت الماسی غربی»

مرگ‌بار‌ترین مار‌های کره زمین (+عکس)

خانواده‌ی غربی مار پشت الماسی یکی از مشهور‌ترین‌ها در شمال آمریکاست. این مار در جنوب غربی آمریکا دیده می‌شود. نوع غربی این مار نسب به شرقی آن کوچک‌تر و البته قهوه ای‌تر از آن است.

تفاوت در میزان کشندگی این دو مار در آنجاست که مار پشت الماسی غربی دارای غده‌های ترشح کننده سم بزرگتری است، بنابراین در یک بار گزش مقدار بیشتری سم به بدن قربانی تزریق می‌کند. خوشبختانه این مار نیز در زمره‌ی مار‌های غیرتهاجمی قرار دارد.

۹- «مار آبی-مرجانی» شبه جزیره مالی

مرگ‌بار‌ترین مار‌های کره زمین (+عکس)

مار آبی-مرجانی شبه جزیره مالی یکی از زیباترین مار‌های دنیاست، همچنین یکی از مرگ‌بار‌ترین آنها. این به دلیل این است که سم این مار با یک بار گزش، رشته‌های عصبی قربانی‌ها را مورد هدف قرار می‌دهد. این یعنی اگر یک بار توسط این مار گزیده شدید باید منتظر اسپاسم‌های عضلانی، فلج و ظرف چند دقیقه، مرگ باشید. این مار بسیار کشنده است، شاید به همین دلیل است که لقب «قاتلِ قاتل ها» را به آن داده اند.

۱۰- «کبری هندی» _ مرگ‌بار، اما قابل آموزش توسط ساحران هندی

مرگ‌بار‌ترین مار‌های کره زمین (+عکس)

این مار یکی از رایج‌ترین انواع کبری هاست. کبری هندی نماد بسیاری از اسطوره‌ها و افسانه‌های فرهنگ و مذهب هندو است. همچنین همان ماری است که ساحران با موسیقی آن‌ها را آموزش می‌دهند. حتی با وجود سابقه‌ی تاریخی این مار، هنوز هم به شدت کشنده است. به گونه‌ای که سم این مار یک مرد بالغ را فلج و حتی به سوی حمله‌ی قلبی سوق می‌دهد.

۱۱- «افعی مژگانی» _ کاملا جدی

مرگ‌بار‌ترین مار‌های کره زمین (+عکس)

افعی مژگانی در مناطق مرکزی و جنوبی آمریکا زندگی می‌کند. آن‌ها به خاطر درخشندگی‌شان نسبت به سایر مار‌ها کاملا متمایز هستند (آن‌ها دارای این قابلیت هستند که رنگ خود را تغییر دهند) و شکل خاص پلک‌شان طوری است که به نظر می‌رسد که دارای مژه هستند. رنگ‌های متنوع این مار‌های سمی باعث می‌شود که آن‌ها را در باغ وحش نیز نگهداری کنند. آن‌ها از جانوران کوچک مثل، پرنده‌ها، سوسمار‌ها و وزغ‌ها تغذیه می‌کنند.

۱۲- بزرگ‌ترین افعی آفریقا «افعی گابنی»

مرگ‌بار‌ترین مار‌های کره زمین (+عکس)

بزرگ‌ترین افعی آفریقا افعی گابنی است که وزنش تا ۲۲ کیلوگرم و طولش تا ۲ متر نیز می‌رسد. طول سر نوع خاصی از آن‌ها تا ۱۵ سانتی متر می‌رسد. مهارت آن‌ها در مخفی کردن خودشان به رنگ محیط ستودنی است. این همان رازیست که باعث می‌شود آن‌ها وعده‌های غذایی شان که متشکل از پستانداران کوچک و پرنده‌ها هستند را به دام بیندازند. بیشتر افراد در حالی از این مار گزیده می‌شوند که به طور اتفاقی پای روی این مار می‌گذارند، چون قادر به دیدن آن نیستند.

۱۳- «کبرای کاسپین» تهاجمی‌ترین مار

مرگ‌بار‌ترین مار‌های کره زمین (+عکس)

کبری کاسپین طولی نسبتاً کوتاه دارد. میانگین طول آن‌ها چیزی در حدود ۱ متر است. آن‌ها در مناطق خشک و محیط‌های کم آب زندگی می‌کنند. کبری کاسپین از انسان‌ها دوری می‌کند، اما زمانی که بترسند به شدت تهاجمی می‌شوند حتی اگر نابالغ باشند. آن‌ها از وزغ‌ها، پرندگان و جانوران کوچک، و تخم سایر حیوانات و گهگاه ماهی‌ها تغذیه می‌کنند.

۱۴- «کبری مصری» _ دارای تاریخی طولانی در اساطیر مصر

مرگ‌بار‌ترین مار‌های کره زمین (+عکس)

کبری مصری نه تنها یکی از مرگ‌بار‌ترین مار‌ها است، بلکه جایگاهی ویژه در رسومات مصری‌ها دارد. کبری مصری همان ماری است که از طلا‌های دفن شده «توت‌عنخ‌آمون» (شاه مصر باستان حدود ۱۳۶۰ سال پیش از میلاد) محافظت می‌کرد. امروزه در مصر، مردم احترام زیادی برای کبری مصری قائل هستند و آن‌ها را به حال خود می‌گذارند. البته به دلیل نیش بزرگ و سم خطرناک این مار، هوشمندانه است که فاصله تان را با این مار حفظ کنید.

۱۵- «کبری مونوکلد» _ زندگی در باتلاق‌ها و مناطق مرطوب

مرگ‌بار‌ترین مار‌های کره زمین (+عکس)

کبری مونوکلد یکی از زیبا‌ترین جانوران دنیا است، اما نباید برای دیدن این زیبایی محسورکننده به آن‌ها نزدیک شد. الگوی خاص چشم‌های این مار باعث می‌شود که چشم هایش نارنجی، قهوه‌ای یا سفید بنظر برسند. این مار در جنوب و جنوب شرقی آسیا یافت می‌شود. نیش کبری تک عدسی به شدت سمی است به طوری که می‌تواند یک انسان را در کم‌تر یک ساعت بکشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 565174 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟