به این 2 شهر گیلان اصلا سفر نکنید / کرونا هنوز قرمز است

به گزارش رکنا ، سخنگوی علوم‌پزشکی گیلان گفت: ۲ شهرستان ورودی این استان یعنی آستارا و رودسر وضعیت قرمز دارند، به همین دلیل از مردم می‌خواهیم تا از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند. دکتر محمدرضا نقی‌پور اظهار کرد: اعلام وضعیت سفید، زرد یا قرمز شهرستان‌ها براساس مواردی است که از بیماری کرونا کشف می‌شود.

وی گفت: وضعیت سفید، کشف یک بیمار کرونایی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است. ۳ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر وضعیت زرد و بالای ۳ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر وضعیت قرمز را نشان می‌دهد.

خبر خوش کرونایی در سیاهکل و رضوانشهر

سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان گفت: شهرستان‌های سیاهکل و رضوانشهر دارای وضعیت سفید هستند و تداوم این وضعیت بستگی به رفتار مردم دارد و رعایت توصیه‌های بهداشتی درخصوص خودمراقبتی و حفاظت فردی و فاصله‌گذاری فیزیکی تعیین‌کننده است.

نقی‌پور اضافه کرد: هنوز درمان قطعی و موثری برای کرونا نداریم و واکسنی تولید نشده، بنابراین مردم باید با رعایت بهداشت زنجیره انتقال این عفونت را بشکنند.

وی یادآور شد: اعلام وضعیت سفید شهرستان‌ها برای برگزاری برخی از تجمعات اجتماعی، اقتصادی و مذهبی با رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت است، بنابراین این تجربه جدید بوده و شاید کماکان برقرار نباشد.

رصد مرتب شهرستان ها

سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان، طرح اعلام وضعیت شهرستان‌ها را پلکانی و قدم به قدم دانست و عنوان کرد: دائما وضعیت شهرستان‌ها را رصد و پایش می‌کنیم، زیرا امکان بازگشت وضعیت زرد و قرمز وجود دارد.

بازگشایی مساجد

وی گفت: بازگشایی مساجد و اقامه نماز جمعه در شهرستان‌های سفید، اگر تجربه موفقی باشد و وضعیت سفید در آن شهرها همچنان باقی بماند، در اقدام بعدی شاهد بازگشایی سایر مراکز همچون مدارس و دانشگاه‌ها خواهیم بود، اما اگر وضعیت تغییر کرد، یک قدم عقب‌نشینی می‌کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 564977 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟