این دختر 20 ساله زاهدانی با یک توده کم نظیر در بدنش زندگی می کرد + عکس ها

به گزارش رکنا، یوسف یوسفی فوق تخصص جراحی قفسه سینه در بیمارستان علی ابن‌ ابی طالب (ع) گفت: بیمار خانمی است که با شکایت تنگی نفس به بیمارستان مراجعه کرده بود بعد از انجام مراحل تشخیصی متوجه توده ای بزرگ در قفسه سینه بیمار شدیم.

وی افزود: متاسفانه این توده به قدری بزرگ شده بود که به روی قلب، آئورت و ریه بیمار به شدت فشار آورده بود تا حدی که بیمار قادر به تنفس معمولی هم نبود.

به گفته دکتر یوسفی پس از مطرح کردن مشکل بیمار در کمیسیون جراحی که شامل گروه جراحی توراکس،گروه بیهوشی و گروه داخلی ریه بود تصمیم به عمل بیمار گرفتیم.

نجات جان دختر 20 ساله با جداسازی توده 2.5 کیلو گرمی از قفسه سینه

پزشک معالج با پیچیده خواندن روند انجام این عمل جراحی گفت: بیمار بعد از طی مراحل سخت بیهوشی که توسط کادر مجرب بیهوشی به سرپرستی دکتر شهرام برجیان انجام گردید مورد عمل جراحی فوق تخصصی قفسه سینه قرار گرفت و خوشبختانه توانستیم توده ای به بزرگی 2کیلو گرم و به قطر 20 سانتیمتر را پس از جدا کردن از قلب، ریه و آئورت از قفسه سینه خارج نمائیم.

به گفته دکتر یوسفی این عمل 7 ساعت به طول انجامید و بیمار بعد از انجام عمل به بخش مراقبت های ویژه (ICU)این بیمارستان منتقل شد و خوشبختانه در حال حاضر حال عمومی این بیمار مطلوب است.

والدین این بیمار گفتند: دخترمان نزدیک به دو سال است که درگیر این بیماری شده و ما به شهرهای تهران شیراز و حتی یزد مراجعه کردیم که متاسفانه عمل جراحی و درمان بیمار به سرانجام نرسید. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

جراحی توده دختر زاهدانی

دختر زاهدانی عکس توده

 

 

کدخبر: 564737 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟