زلزله فرضی دیشب قزوین را لرزاند

به گزارش رکنا، به منظور ارزیابی میزان آمادگی نیروهای امداد و نجات، عملیاتی و واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان قزوین، کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر به همراه مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات، جمعه شب به شکل سرزده وارد قزوین شدند و با حضور در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات استان قزوین، مانور و عملیات ساعت صفر در منطقه بوئین زهرا به اجرا در آمد.

در این مانور که تا نیمه های شب به طول انجامید، بلافاصله با اعلام فرضی وقوع زلزله در منطقه بوئین زهرا، به جمعیت هلال احمر استان‌های کشور، آمادگی نیروها ارزیابی شد.

مانور زلزله در قزوین برگزار شد

با تشکیل تیم امداد در مرکز عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین بلافاصله جلسه‌ای با حضور دکتر آصفی مدیرعامل و معاونین جمعیت هلال احمر استان، علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری و قدرت الله مهدی خانی مدیرکل مدیرت بحران استان تشکیل شد.

در ادامه ضمن تماس با ۳۰ استان کشور خواسته شد مانور دور میزی جمعیت هلال احمر در استان‌ها برگزار شود.

کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر در این مانور اظهار کرد: باید هماهنگی اولیه با سرعت بیشتری انجام شود و امکانات ارتباطی بخوبی مهیا باشد تا همه استان‌ها بتوانند با مرکز عملیات تماس گرفته و در جریان کار قرار گیرند.

وی بیان کرد: استان‌های معین لازم است امکانات ارتباطی خوبی داشته باشند و با آمادگی لازم در زمان مقرر در عملیات حضور پیدا کنند.

همتی یادآور شد: مانور و عملیات ساعت صفر بدون اطلاع قبلی در واقع تصویری از یک واقعه دارد و باید مانند زمان حادثه شاهد حضور و واکنش سریع نیروها باشیم.

وی بیان کرد: در این مانورها باید نقاط ضعف و نواقص عملیاتی خود را شناسایی و برای رفع آن اقدام کنیم تا با اقدامات پیشگیرانه بتوانیم به چابکی نیروهای امدادی کمک کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه از تجهیزات تیم‌های عملیاتی، انفرادی، واکنش سریع و مجموعه فرهنگی و ورزشی جمعیت در استان بازدید کرد و در پایان در سالن جلسات این جمعیت با هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین دیدار و گفت‌وگو کرد.

استاندار قزوین در این دیدار ضمن قدردانی از حضور سرزده و شبانه رئیس جمعیت هلال احمر در استان قزوین اظهار امیدواری کرد با هماهنگی و تمرین بیشتر بتوان نقاط ضعف را برطرف کرده و آمادگی بیشتری برای مواجهه با حوادث احتمالی داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 564160 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟