انتقام جویی کارمند سابق را به دردسر انداخت / پلیس آذربایجان غربی فاش کرد

به گزارش رکنا، رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه عدم توجه به نکات امنیتی می‌تواند مشکلاتی را بوجود آورد، گفت: در این راستا کارمند سابق مجموعه‌ای که بصورت غیر‌مجاز به سیستم‌های آن مجموعه دسترسی داشت، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ اکبر نصرتی رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی در خصوص این خبر گفت: با مراجعه فردی مبنی بر اینکه به سامانه‌های مجموعه وی دسترسی غیرمجاز صورت گرفته و مشکلاتی را بوجود آورده است، موضوع با جدیت در دستور کار قرار گرفت.

شناسایی کارمند سابق دردسرساز

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و پلیس و همچنین با تکنیک‌های خاص پلیسی ضمن شناسایی و دستگیری متهم مشخص گردید که فرد خاطی از کارمندان سابق آن مجموعه می‌باشد.

این مقام انتظامی گفت: در روند رسیدگی به پرونده و در تحقیقات بعمل آمده متهم به بزه ارتکابی خود اعتراف و اعلام کرد که وی از کارکنان سابق آن مجموعه بوده که اخیرا در پی اختلافات بوجود آمده برکنار شده و با توجه به اینکه هنوز به سامانه‌ها دسترسی داشته به جهت انتقام‌جویی کلیه دسترسی‌ها را تغییر داده است.

سرهنگ نصرتی با بیان اینکه سطح دسترسی کاربران به سامانه‌ها باید بطور دقیق و منظم بررسی گردد، گفت: همواره عدم توجه به الزامات امنیتی و سهل‌انگاری می‌تواند مشکلات بعدی را بوجود آورد.

وی با اشاره به اینکه در موضوع فوق دسترسی‌ها پس از بر کنار شدن فرد خاطی تغییر داده نشده و فرد مذکور همچنان به سامانه‌ها دسترسی داشت، گفت: پس از برکنار شدن فردی از مجموعه‌ای باید کلیه دسترسی‌ها وی به سیستم‌های مجموعه قطع، پسوردها تغییر داده و رمز عبور قوی انتخاب گردد.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی با معرفی سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) به عنوان پل ارتباطی با شهروندان گفت: در صورت مواجهه با هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی می‌توانند آن را از این طریق با پلیس در میان بگذارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 563704 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟