نخستین حیوانات خانگی مبتلا به کروناویروس را بشناسید + فیلم
حجم ویدیو: 5.97M | مدت زمان ویدیو: 00:01:01

به گزارش رکنا،پنج‌شنبه 23 آوریل، مقامات فدرال اعلام کردند که آزمایش دو گربه خانگی در نیویورک، مثبت شده و این دو گربه، اولین حیوانات همراه در آمریکا هستند که تست کرونای آنها مثبت شد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های فدرال آمریکا اعلام کرد که این گربه‌ها، بیماری تنفسی خفیف دارند و انتظار می‌رود بهبود یابند، گفته می‌شود که این ویروس از طریق خانواده یا همسایه‌ها به این حیوانات منتقل شده باشد.

حیوانات کرونا می گیرند اما کرونا نمی دهند

مقامات آمریکا می‌گویند که اگرچه به نظر می‌رسد برخی حیوانات می‌توانند ویروس را از انسان دریافت کنند، اما هیچ نشانی از اینکه حیوانات این بیماری را به انسان انتقال دهند، وجود ندارد.

دکتر کیسی بارتون بهروش که در زمینه ارتباطات سلامت انسان و حیوان کار می کند، گفت: «ما نمی‌خواهیم مردم از حیوانات خانگی هراس داشته باشند یا اینکه حیوانات را به صورت گسترده آزمایش کنیم، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد حیوانات اهلی نقشی در شیوع این بیماری در مردم دارند».

با این حال، توصیه شده که افراد از ارتباط حیوانات خانگی خود با مردم یا ارتباط گرفتن با حیوانات خارج از خانه، جلوگیری کنند.

گربه بازیگوش کرونا را با خود به خانه برد

این دو گربه در مناطق جداگانه‌ای، مبتلا به ویروس کووید 19 شده‌اند. بارتون بهروش ویروس شناس حیوانات در این باره گفت: «اولین مورد ابتلای این دو گربه، حدود یک هفته پس از آنکه یک فرد در خانواده‌اش دچار بیماری تنفسی کوتاهی شد، روی داد. هرچند که بیماری فرد مبتلا به Covid-19 نبود. این حیوان گاه به بیرون از خانه می‌رفته و ممکن است با یک فرد آلوده در منطقه تماس داشته است».

بر اساس این گزارش، پیش از بیمار شدن گربه دوم، تست کووید 19 صاحب آن مثبت بود، این در حالی است که گربه دیگری در همان خانه، هیچ نشانه‌ای از بیماری نشان نداده بود. علائم بیماری در این گربه‌ها، با «سرفه و آبریزش بینی» معلوم شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 562126 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟