صلح و سازش 22 هزار پرونده دعاوی در لرستان

به گزارش رکنا، « یارالله کاکولوند» امروز (2 اردیبهشت) در نخستین جلسه استانی کمیته صلح و سازش دادگستری لرستان اظهار داشت: صلح و سازش مهم ترین رویکرد شورای احل اختلاف است.

رئیس شورای حل اختلاف لرستان افزود: سلح و سازش در دعاوی از درس های دین مبین اسلام و ریشه در فرهنگ بومی استان و کشورمان دارد.

کاکولوند ادامه داد: صلح و سازش راهکار فرهنگی بسیار مهمی در کاهش اختلافات و مشکلات اجتماعی محسوب می‌شود.

صلح و سازش پرونده ها در لرستان

وی بیان کرد: تعداد ۲۲ هزار و ۴۹۶ فقره از پرونده‌های جریانی در شعب و واحدهای اجرای احکام شوراها به صلح و سازش منتهی شده است.

کاکولوند با اشاره به فرهنگ غنی استان لرستان در خون صلح، افزود: در سایه این فرهنگ برخی دعاوی مربوط به قتل در استان با گذشت طرفین و صلح و سازش مختومه می شوند.

وی اذعان داشت: طی سال 98 تعداد ۱۶ فقره پرونده قتل عمد و یک فقره پرونده قتل غیر عمدی باصلح و سازش به نتیجه رسیده و مختومه شده است.

رئیس شورای حل اختلاف لرستان افزود: در سال گذشته تعداد ۱۰۷ هزار و ۸۵۷ پرونده در شعب شورای حل اختلاف استان مختومه شده است.

کاکاوند همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای آزادی زندانیان غیر عمد، اظهارکرد: همچنین تعداد ۴۵۶ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد نیز آزاد شده اندبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 561686 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟