ماجرای گمشدن 5 هزار داروی کرونا در ایران

به گزارش رکنا، محمدرضا شانه ساز درباره موارد مطرح شده مبنی بر گم شدن تعدادی از داروی فاویپیراویر گفت: این‌که خبر چگونه اطلاع‌رسانی می‌شود می‌تواند در قضاوت افکار عمومی تأثیرگذار باشد بسیار مسئله مهمی است.

وی افزود: باید روشنگری کنم که اولین محموله فاویپیراویر ۲۰ هزار عدد بود که ۱۵ هزار عدد ابتدا در اختیار ما قرار گرفت و در مرحله دوم پنج هزار عدد با فاصله وارد شده و گم نشده است. البته این فاصله زمانی تعابیر مختلفی پیدا کرد و این‌که بخواهیم فاصله زمانی را به این نسبت بدهیم که ۵ هزار دارو برای افراد خاصی جداسازی شده هم تأیید نمی‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به این مطلب که این دارو در دو مرحله دریافت شده است، گفت: همه این ۲۰ هزار عدد دارو در فرآیند مطالعات بالینی وارد شد. این تعداد چون برای انجام مطالعه کم بود با زمانی مواجه شدیم که کارخانه‌های داخلی هم این دارو را نتوانست تولید کند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: این داروها در همه بیمارستان‌ها قابل توزیع نیست و فقط در اختیار بیمارستان‌هایی قرار گرفته که در زمینه انجام مطالعه بالینی مربوطه همکار هستند. فعلاً نمی‌توانیم درباره اثربخشی این دارو اظهار نظر کنیم زیرا همه موارد باید جمع‌بندی شود.

شانه ساز در خاتمه گفت: آنچه در فضای مجازی در زمینه اثربخشی این دارو پخش شده را به هیچ عنوان تأیید نمی‌کنیم و در هیچ کشوری هنوز اثربخشی این دارو برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا مورد تأیید قرار نگرفته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 560801 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟