کشف 66 راس دام قاچاق در دره شهر

به گزارش رکنا،  سرهنگ علی جمالوندی روز یکشنبه اظهار کرد: ماموران انتظامی ایستگاه بازرسی گاومیشان حین کنترل محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون ایسوزو مشکوک و جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی‌های اولیه از کامیون ۶۶ راس بره قاچاق و فاقد هرگونه مجوز قانونی به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دره شهر با بیان اینکه ۲ متهم در این راستا با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند، به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه انتقال بسیاری از بیماری‌های خطرناک و قابل سرایت به انسان از طریق دام صورت می‌گیرد و جابجایی و نقل و انتقال این گونه احشام بدون مجوز بهداشتی می‌تواند سلامت شهروندان را به مخاطره بیاندازد، هرگونه اخبار و اطلاعات مربوط به قاچاق را با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

انتقال و قاچاق دام مولد(بره ماده‌ای که هنوز تولیدمثل نکرده است) از طریق مرزهای جنوبی کشور تهدیدی بالقوه و جدی است که می تواند به تخریب زیرساخت های معیشت دامپروری به عنوان یکی از اصلی ترین زمینه های اشتغال و تولید استان مرزی ایلام منجر شود.

دامداران استان ایلام با پرورش حدود ۲.۵ میلیون راس دام سالانه ۲۵ هزار تن گوشت قرمز تولید و به بازارهای کشور عرضه می کنند.

شهرستان دره شهر با ۴۵ هزار نفر جمیعت در ۱۳۲ کیلومتری مرکز ایلام قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 560628 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟