توصیه های پلیس پیشگیری پایتخت در روزهای کرونایی

به گزارش گروه حوادث رکنا: ردار کیوان ظهیری رییس پلیس پیشگیری تهران گفت: به دلیل اینکه اغلب شهروندان این روزهای کرونایی در خانه حضور دارند سرقت از داخل منازل چندان اتفاق نمی افتد، اما گاهی شاهد وقوع سرقت از انباری آپارتمان ها، دستبرد به خودروهای در پارکینگ، وسایل لابی ساختمان و سرقت از طبقات هستیم.

این مقام انتظامی با بیان اینکه این نوع سرقت ها بیشتر در زمانی رخ می دهد که یکی از ساکنان ساختمان از خانه خارج می شود و در ورودی باز می ماند، افزود: سارقان از این فرصت استفاده کرده و وارد ساختمان می شوند یا اینکه خودشان را مهمان یا مستاجر تازه وارد معرفی کرده اند.

سردار ظهیری در ادامه به نکته ای کلیدی درباره رابطه با ضدعفونی کردن درهای ورودی ساختمان و افزایش احتمال وقوع سرقت اشاره و تصریح کرد: این روزها بیشتر شهروندان درها، دستگیره ها و حتی قفل درهای ورودی ساختمان ها را ضدعفونی می کنند؛ در مواردی دیده شده مواد ضدعفونی باعث می شود روغنی که در قفل یا لولای در استفاده شده و آن را روان می کند از بین برود.

وی ادامه داد: این نکته ای ساده اما کلیدی است چرا که با از بین رفتن روغن در باز می ماند و شهروندان با گمان اینکه در مثل قبل بسته می شود با بی اعتنایی از آن می گذرند اما سارقان از همین غفلت استفاده کرده و وارد خانه ها می شوند و دست به سرقت می زنند.

این مقام انتظامی توضیح داد: حتی دیده شده بسیاری از سارقان هنگامی که صاحب خانه ها سوار بر ماشین از در پارکینگ خارج می شوند در فرصتی که درب در حال بسته شدن است وارد پارکینگ می شوند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ برای پیشگیری از این نوع سرقت از منزل و انباری ساختمان ها، گفت: لازم است شهروندان هنگام تردد، چه از پارکینگ و چه از در ورودی ساختمان از بسته شدن آن مطمئن شوند؛ همچنین از ورود افراد غریبه جلوگیری کنند و در نهایت از مشاعات ساختمان از دوربین های مداربسته استفاده شود تا در صورت وقوع سرقت ردیابی سارقان ساده تر باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 560382 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟