اتفاقی شوم برای 3 مرد  و 3 زن در شهرری

به گزارش رکنا،  سعید نوری خصال فرمانده آتش‌نشانان اعزامی به این حادثه در تشریح این آتش‌سوزی اظهار داشت: شهروندان در ساعت ۲ و ۲۳ دقیقه بامداد شهروندان با مشاهده دود و شعله آتش بر اثر آتش‌سوزی یک باب مغازه نانوایی سنگکی واقع در محله چشمه‌علی شهرری بلا فاصله با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته و درخواست کمک کردند.

وی با بیان اینکه پس از این اطلاع‌رسانی ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تهران بی‌درنگ آتش‌نشانان ایستگاه ۱۴ و خودروی حامل دستگاه تنفسی ایستگاه ۲۲ را به محل حادثه اعزام کرد، ادامه داد: این واحد نانوایی به وسعت ۵۰ مترمربع که در زیر یک ساختمان مسکونی واقع شده بود از قسمت انبار پشت تنور که مقدار زیادی ضایعات نانوایی بود دچار آتش‌سوزی شده و دود بسیار زیادی را از خود متصاعد می‌کرد که باعث دودگرفتگی مغازه و واحدهای مسکونی فوقانی شده بود.

این فرمانده آتش نشانی افزود: آتش‌نشانان بلافاصله با رعایت موارد ایمنی پس از قطع جریان گاز و برق به دستگاه تنفسی مجهز شده و پس از تقسیم شدن به دو گروه، اقدام به جستجوی افراد محبوس شده کرده و سه نفر خانم ۱۶، ۴۱ و۴۲ ساله را که در میان دود متصاعد شده از این آتش‌سوزی گرفتار شده بودند از داخل ساختمان مسکونی به بیرون منتقل کردند.

نوری‌خصال ادامه داد: گروه دوم نیز با استفاده از یک رشته لوله آبدهی آتش‌نشانی وارد مغازه شده و اقدام به خاموش کردن شعله‌های در حال گسترش آتش کردند.

وی تصریح کرد: کارگر نانوایی که فردی ۳۰ ساله بود قبل از رسیدن آتش‌نشانان به بیرون از مغازه منتقل شده و در محیط امنی قرار گرفته بود لذا آتش‌نشانان توانستند در همان دقایق ابتدایی از گسترش و سرایت آتش‌سوزی جلوگیری کرده و دود انباشته شده در داخل مغازه و ساختمان را با استفاده از تهویه مصنوعی تخلیه کنند.

این فرمانده آتش نشانی در پایان خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان پس از تحویل هر سه نجات یافته به عوامل اورژانس برای معاینات اولیه پزشکی، محل آتش‌سوزی را ایمن‌سازی کرده و موارد ایمنی را به مالک نانوایی متذکر شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 560330 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟